VirtualMe Startet 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 21.Oktober.2018 Tenkte å ikke bruke plast-dunker for å holde fast vinter presenningen i år. Finnes det noe smart man kan bruke for å feste strikker mot rekkelisten?? Sitér dette innlegget Link to post
Dr.blind Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Jeg festet lastebånd mellom kryssholt ene og brukte strikk for å holde presseningen ned mot denne, funka fint... Skal i år også ha noen stropper som går hele veien under båten fremst bakerst og på midten ca... Jeg ligger på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Har du tatt av rekkewirene? Jeg ‘syr’ presenningen fast med tau under båten frem og tilbake på hver side. Litt jobb, men sitter støpt i storm Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Lazyjack Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Jonas78 skrev 24 minutter siden: Jeg ‘syr’ presenningen fast med tau under båten frem og tilbake på hver side. Litt jobb, men sitter støpt i storm Utvilsom det sikreste, bakdelen er de sorte stripene tauene legger igjen og som det krever litt arbeid å bli kvitt. Forøvrig er det flott at færre bruker plastkanner da ikke få av dem ender opp i sjøen etter en vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 22.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2018 Alternativt fungerer det bra å føre tauet under båten og binde presenningen fast i seg selv. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 7.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2023 Spørsmål om å ha tau/ stropper under båten for å halde presenning: Går dette greitt, eller medfører det noko slitasje på båtsider eller botnstoff? Båten ligg på sjøen, og har lite lyst til å bruke kanner. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 7.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2023 Gammel tråd og trådstarter har nok funnet en løsning. Med reiling slik trådstarter har finnes det flyttbare forankringspunkt som spennes opp i listen https://www.svb24.com/en/pfeiffer-toe-rail-clamp-for-hanse-from-2004.html Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 7.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2023 1000 kr. stykket og ikke gitt at de passer på annet enn Hanse. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 7.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2023 Finnes og til Bavaria https://www.svb24.com/en/pfeiffer-toe-rail-clamp-for-bavaria-from-2001-to-2013.html#80084 Men stiv pris ja, og jeg trodde det var en flerpakning når jeg så prisen på linken jeg la inn. Det lå 4stk ombord i min båt når jeg kjøpte den. Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 7.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2023 Hvorfor ikke bare feste i rekkestøtteføttene? Min formsydde Norena presenning er festet der, har aldri hatt problem. Ikke lett å se fra det bildet jeg hadde liggende, men en antyder blå spennbånd som er trukket under rekkestøtteføttene (samme sted som Bavaria trekker revelina til rulleforseilet). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.