MagnusB Startet 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 21.Oktober.2018 I dag var årets sesong over for oss, og båten ble tatt på land. I groen under båten ser jeg det er noe smått som beveger seg, titter litt nærmere på det. Det viser seg å være noen skapninger jeg aldri har sett før.. Noen her som har sett disse raringene før og vet hva de er? Video av de: Fant forøvrig også flere stillehavesøsters som hadde etablert seg på undersiden av trimplanene av alle ting, disse er tydeligvis motstandsdyktige. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Hmmm. Pinnedyr med dykkersertifikat? ? Aldri sett noe lignende.. Følger! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Spøkelseskreps Sitér dette innlegget Link to post
gaptrast Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Jepp, spøkelseskreps Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Har pleid å kalle de «vinkekreps» siden de vinker sånn når jeg plukker dem av Men det stemmer, det er spøkelseskreps. Hos meg har de pleid å sitte i tusenvis under skroget. Sees lettest når båten tas opp, men kameraten som skifter anoder for meg pleier også få dem i håret etter en tur under. Har man hurtiggående båt skylles de nok vekk underveis, men slike hastigheter kommer nok aldri seilbåten min opp i. Sitér dette innlegget Link to post
MagnusB Svart 22.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2018 Hehe, der fikk jeg meg en god latter på morgenen :) @fantino Spøkelsekreps ja, da har jeg lært noe nytt i dag også :) Pussige skapninger, var ikke videre fornøyd med å være på land så det ut som.. Sitér dette innlegget Link to post
Heimsjyen Svart 22.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2018 Kalles spøkelseskreps, dessverre er dette en art som er innført med ballastvann fra andre havområder. Dette er en ny art som vi ikke har hatt før. Er ikke sikker på hvor bra denne arten er for den Norske marine faunaen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.