Kingfu Startet 22.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2018 (redigert) Hei. Oppdaget saltavleiring/ lekkasje ved fremste endelokk på ladeluftkjølerene på begge D4'ene ombord. Alle kjølere var fysisk av før ferien for rens, utført av VP verksted. Lekkasjen er mellom selve rørkjøleren og huset til kjøleren, ikke mellom endelokk og kjøler som eg først tenkte. Hva kan gjøre dette? Er det ikke bare sjøvann inne i ribbene, og luft utenfor ribbene som kjøler luft til turbo? Ser ut for at selve rørkjøleren buler litt utover nede på styrbord motor så det er glipe under. Øverste bilde er babord kjøler, nederste er styrbord. Har tatt ut sinker på begge kjølere og hatt "snake eye" kamera oppi. Kjølere er gullende ren innvendig. Er det ny demontering og nye pakninger som må til? Tips mottas med takk? Redigert 22.Oktober.2018 av meide (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ulyden Svart 22.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2018 Det kan være kondensvann. Disse motorene har ingen regulering av kjølevannsmengde gjennom kjøler. Er sjøvannet kaldt og lufta fuktig vil det kondensere vann. Har lest om dette på utlandske fora om denne motoren. Sjekk først om det lekker luft her. Gjør det det kan det komme vann. Problemet er størst når kjøleren er ny og effektiv. Pakninger må du nok bytte om det lekker mye. Sitér dette innlegget Link to post
Vestihavet Svart 2.November.2018 Link til dette innlegget Svart 2.November.2018 Hei. Eg har demontert ladeluftkjøleren på den ene motoren i dobbel installasjonen eg har i båten. På kjøleribbene ligger det et belegg (ligner tynn grease,men er fuktig) . Noen som har vært borti dette før ? Har sett tilsvarende tilfeller ? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 2.November.2018 Link til dette innlegget Svart 2.November.2018 Ser ut som vatn Stor mulighet for at du har sjøvannslekkasje i kjøleren,skal vere tørt på luftsida Ville sendt den til radiatorservise for kontroll Sitér dette innlegget Link to post
ulyden Svart 2.November.2018 Link til dette innlegget Svart 2.November.2018 Tror ikke dette er lekkasje. Ser ut som oljedamp og vanndamp som har kondensert. Trykkprøve er lurt uansett når den er demontert. Den må vaskes Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.