Jump to content

Volvo Penta 115hk bensin

enter4u

Recommended Posts

Majali som er 23 fot halvplaner av tre, bruker ved 11 knop ca 10-11 ltr./timen. Ligger da på 3200 omd/min....

så 8,5 ltr/t er kansje litt optimistisk men 30ltr./t høres veldig mye ut. (ved mindre du ikke må ha full gass for å ligge i den hastigheten.

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Det er skrevet en masse om disse motrene her på forumet, søk på B20 eller Volvo eller noe.....

Jeg er godt over middels begeistret for disse motorene så de får gode sussmål fra meg. både hva gjelder slitestyrke, økonomi hva gjelder deler osv og tildels driftsøkonomi hvis man gjør noen grep som forgasserbytte og elektronisk tenning...

men jeg lurer på en ting; Huwan er jo en typisk turbåt og hvis du har tenkt til å bruke den som det, ville ikke jeg iallefall kjøpt en slik med bensinmotor... det koster tross alt kr 100.- pr time og det er ikke sa langt man kommer på en time i 11 knop....

en annen ting er at det er jo endel av disse tilsalgs, det er jo halvfabrikatbåter og det ble laget mange av de... og til 110k ville jeg tro at det finnes en med diesel ?

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Det står en til 90 også. Men den er i Ålesund. Med 90 hk diesel

<{POST_SNAPBACK}>

Antar at det er er denne du tenker på: http://finn.no/finn/boat/object/;pdc=11243...370&pos=5&tot=5

Prismessig så blir nok ikke den noe dyrere (Ålesundstur på deg og transport av båten). Tror du vil komme langt under 100 kr pr. time med den motoren, slik det økonomiske nok havner i favør av dieselen.

Edit: endret skrivefeil.

Redigert av Fram25 (see edit history)

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Antar at det er er denne du tenker på: http://finn.no/finn/boat/object/;pdc=11243...370&pos=5&tot=5

Prismessig så blir nok ikke den noe dyrere (Ålesundstur på deg og transport av båten). Tror du vil komme langt under 100 kr pr. time med den motoren, slik det økonomiske nok havner i favør av dieselen.

Edit: endret skrivefeil.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er den jeg mener

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...