R johansen Startet 24.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 24.Oktober.2018 Kjørte med sjarken så plutselig kuttet ekko lodd ut og temp måler gikk i bånn Når jeg hadde lagt til og stoppet motoren og slo på treningen igjen så viste volt meteret bare 9/10v mens målte på batteri 12.6 v Sjekket jordledning på motor men vet ikke hvor jeg skal søke er det dårlig jording? Hvor begynner jeg og feilsøke Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 24.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2018 Problem med pluss eller jord/minus til instrumenter høres sannsynlig ut. Mål mellom plusspol på batteri og pluss på ‘skinne’ til instrumentpanel mens du har påslått noen forbrukere slik at voltmeter viser 9-10V eller i alle fall ‘feil’ ift batterispenning. Gjør det samme på minussida. Målingen skal være nesten 0V dersom alt OK. Dersom finner de 2.6-3.6V som mangler så ligger problemet mellom målepunktene. Du kan også sjekke med å kople en ledning mellom plusspol og pluss på ‘skinne’/minuspol og minus på ‘skinne’ og se om/når feilen forsvinner. Når du har funnet ut hvilken side som ‘spiser’ spenningen må du måle over alle koplinger og kabelstrekk på denne sida til du finner synderen. Sitér dette innlegget Link to post
R johansen Svart 24.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2018 Da prøver jeg det !?Takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.