gnrk Startet 25.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 25.Oktober.2018 Jeg har litt ustabile målinger på oljetrykket, og tenkte å skifte føler for å se om det hjalp. Jeg fant ut at det var hele 4 forskjellige følere/brytere der nede hos maskinisten, og at den ene (merket nr 4) også hadde en lekkasje..... Er det noen som vet hva disse er til, altså hvem som gjør hva? Jeg gjetter på at nr 2 er bryteren som fyrer opp varsellampen og alarmen for lavt/manglende oljetrykk, men de tre andre... Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 25.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2018 Jeg vet ikke hvordan dette er løst på Yanmar, men for eksempel på min Volvo D12 er det minst 2 stykker. Den ene giveren går KUN til instrument med viser. Den andre går inn som en del av motorstyringen.(EVC) Det er den fra motorstyringen som gir hyl&skirk med varsellampe ved lavt trykk. Den andre gir ingen varsel ved 0 trykk, eller defekt føler. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Stekepanne Svart 25.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2018 Jeg vil GJETTE: 1 oljetrykk til instrument 1 oljetrykk til hjerne 1 oljetemp til instrument 1 oljetemp til hjerne Snodig måte å løse det på, men det er en annen sak Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 25.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2018 Jeg har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt, men her finner du manualer til 6LP: Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 25.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2018 PostIT skrev 32 minutter siden: Jeg vil GJETTE: 1 oljetrykk til instrument 1 oljetrykk til hjerne 1 oljetemp til instrument 1 oljetemp til hjerne Det løst akkurat slik på mine D12 også. Det meste av følere er dobbelt. Kanskje muligheten for å kryssbytte eller muligheten for å komme seg til nærmeste havn hvis det ikke er konsensus mellom giverne? Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Tempest Svart 25.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2018 (redigert) Det er rett at nr.2 er switch for alarm, medan nr 4 er den som går til instrumentet som viser oljetrykk. Redigert 25.Oktober.2018 av Tempest (see edit history) Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
gnrk Svart 25.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2018 Tempest skrev 5 minutter siden: Thank you! Så det er turbotrykket de måler der nede. Ikke lett å gjette når man ikke vet det, er jo langt unna turboen.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.