Jump to content

Vannpumpe tamd 63

odma78

Recommended Posts

Er det noen der ute i det ganske land som sitter på erfaring ang ferskvannspumpe på VP tamd 63. Nå har jeg byttet vannpumpe tre ganger på den ene motoren og en gang på den andre. Ved en inspeksjon av motorene i dag kunne jeg se at begge motoren lekker fra dreneringshull i vannpumpe igjen. På begge motorene.!!!!!???? De to første pumpene var overhalet og kjøpt på Ragnar Ringstad i Fredrikstad. Ved det tredje kjøpet krevde jeg originalpumpe fra Volvo. Det er det som står på begge motorene i dag. Ingen av pumpene har gått mer enn ca en sesong/100 timer etter piumpebytte. 
Siden problemet har oppstått på begge motorene er det vel lite sannsynlig at det er motoren som er problemet.
Tror selv de sliter med kvaliteten på pumpene for ettermarkedet så det hadde vært fint om andre kunne dele sine egne erfaringer om dette.

Høres rart ut. Skiftet på en av mine tamd 60c i fjor til ny original (som kom som grå). Den holder tett. Den gamle pumpa var vel 31 år og 3000 timer på seg, og hadde begynt å lage litt lyd fra lageret før den begynte å lekke. Kunne sikkert ha overhalt den. 

Kan du ha for stram reim som sliter unødvendig på lageret? Har du noe lurium i kjølevannet?

nordan family 27 skrev for 2 timer siden:

Høres rart ut. Skiftet på en av mine tamd 60c i fjor til ny original (som kom som grå). Den holder tett. Den gamle pumpa var vel 31 år og 3000 timer på seg, og hadde begynt å lage litt lyd fra lageret før den begynte å lekke. Kunne sikkert ha overhalt den. 

Kan du ha for stram reim som sliter unødvendig på lageret? Har du noe lurium i kjølevannet?

Kjølevæske er nå byttet 4 ganger på tre år og kjøpt original fra Ragnar Ringstad, hovedimportør av Volvo i Norge Har ikke hatt noe annet enn original kjølevæske på motoren. . Tror heller ikke reima er for stram da pumpa er tight og fin når jeg demonterer. Ingen gående lager. Har også vært en reparatør fra Ringstad og montert en gang, reklamasjon. Hjalp ikke det heller. Regner med de vet hva de driver med. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...