Martine29f Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Trenger antakelig ikke noe AS for å fiske etter krabber. Og disse teinene fra Biltema er vel ikke dugende til «proft» krabbefiske som trådstarter skal begynne med. Men først er det vel på sin plass med egnet båt. Sitér dette innlegget Link to post
kosefisken Svart 26.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 (redigert) 1. De 30 000 kan brukes slik jeg vil. Må bare ha en start kapital, men når firmaet er startet kan jeg bruke dem som jeg ønsker innenfor firmaet. 2. Vet at biltema sine teiner ikke er de beste, men jeg kan få 500 teiner fra biltema istedenfor 50 treteiner av høy kvalitet (BARE SIER DET SOM ET EKSEMPEL!) 3. For at jeg skal ha båt må jeg ha et lån. I tilleg er det en del utstyr som trengs. Redigert 26.Oktober.2018 av kosefisken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 kosefisken skrev 14 minutter siden: 2. Vet at biltema sine teiner ikke er de beste, men jeg kan få 500 teiner fra biltema istedenfor 50 treteiner av høy kvalitet Der er vel ingen som bruker treteiner lenger? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Timmeeh Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Tror treteiner er bra greier. De fisker ivertfall bra, selv om de er litt harde å jobbe med. Kjøpte 20 biltema teiner på 75% rabatt her for litt siden. Og jeg er ikke fornøyd. De er små, nylon istedet for lin, tja.. generelt møkk. Lette er de og. Hadde heller gått for 50 kvalitetsteiner enn 500 av de der. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Jannmar skrev for 2 timer siden: Kjenner en som driver med dette. han har 1200 teiner. Drar 600 teiner hver dag. Har fanget nesten 150 tonn krabbe i år. De er riktignok 2 mann+ en lærling ombord. Hvordan rekker de det? Sitér dette innlegget Link to post
kosefisken Svart 26.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Kallethekid skrev 4 minutter siden: Hvordan rekker de det? De kan ha dem i lenker... 10 teiner per lenke= 50 lenker. Med 2-3 arbeidere ser jeg ikke ikke problem med og dra opp 500 teiner, men fortsatt, dem har nokk jobbet lenge med dette for og få en taktik :D Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Kallethekid skrev 1 time siden: Jannmar skrev for 4 timer siden: Kjenner en som driver med dette. han har 1200 teiner. Drar 600 teiner hver dag. Har fanget nesten 150 tonn krabbe i år. De er riktignok 2 mann+ en lærling ombord. Hvordan rekker de det? Drevne karer. De er proffe, har holdt på lenge med dette, og de har en skikkelig topp utstyrt (dyr) båt. Driver annet fiske også. Finnmarka, Lofoten osv. Alt etter hva det er sesong for. Mye og hardt arbeide. Når det gjelder krabbe er det som kosefisken sier: De har teiner i lenker, og selvfølgelig utstyr til å dra med. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Ja det må vel være slik. Tenkte bare at hvis de bruker 1 minutt på hver teine før trekking, tømming og nytt agn så er det 600 minutter eller 10 timers effektivt fiske. Med litt kjøring, håndtering av fangsten og kanskje en pause eller to blir det lange dager. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Vet av en pensjonert fisker som muligens skal selge ca 90 treteiner ganske billig. Trådstarter kan legge igjen mobilnr på denne tråden så skal jeg videreformidle kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
kosefisken Svart 26.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Martine29f skrev for 2 timer siden: Vet av en pensjonert fisker som muligens skal selge ca 90 treteiner ganske billig. Trådstarter kan legge igjen mobilnr på denne tråden så skal jeg videreformidle kontakt. Skal du kødde med meg nå martine29f, eller er du seriøs. vet ikke helt om jeg skal legge igjen telefon nummeret mitt etter alt du har holdt på med ger inne. om du er seriøs kan du få det... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Send det som PM. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Okkaby Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Popkorn time Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Martine29f Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 God helg Okkaby. Greit med litt underholdning , blir mer som Åndenes Makt. Vet ikke helt hva man skal tro på, men flott med ungdommelig pågangsmot. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Kallethekid skrev for 4 timer siden: Ja det må vel være slik. Tenkte bare at hvis de bruker 1 minutt på hver teine før trekking, tømming og nytt agn så er det 600 minutter eller 10 timers effektivt fiske. Med litt kjøring, håndtering av fangsten og kanskje en pause eller to blir det lange dager. Her er teina du må ha om du skal jobbe raskt og effektivt. Denne tømmer og egner du på sekunder. Teiner som er kledd med not tar en evighet å tømme i forhold til denne. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Jannmar skrev 9 minutter siden: Her er teina du må ha om du skal jobbe raskt og effektivt. Denne tømmer og egner du på sekunder. Teiner som er kledd med not tar en evighet å tømme i forhold til denne. Ser for meg bank sjefen steiler litt, om ungdommen skal ha lån til 200 av disse hehe Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Kallethekid Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Smart! Ja det må vel gjøres slik om det skal bli noen fortjeneste. Sitér dette innlegget Link to post
kosefisken Svart 26.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Da var Okkaby Rapotert. Takk for kommentarene dine :D Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Okkaby skrev 2 minutter siden: Ser for meg bank sjefen steiler litt, om ungdommen skal ha lån til 200 av disse hehe Det heter "Utgift til inntekts formål". Om han bestiller 200 stk. fra en leverandør blir det nok gitt en grei rabatt. Moms faller vel også bort vil jeg tro, selv om jeg ikke har peiling på hvordan det er innen fiskeri. Blir mye penger alikevel da, men sjansen for større inntjening øker vel også med effektivt redskap. Sitér dette innlegget Link to post
kosefisken Svart 26.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 1. Jeg har aldri sagt at jeg skal ha 200 teiner til 775kr stk... 2. Jeg vet hvordan man får igjen på momsen ettersom jeg gjør dette når jeg bestiller ting til studioet mitt (kamera) 3. Får vell rabatt ja om man bestiller mye. 4. Har allerede snakket med banken, og jeg kan få et lån på totalt 150 000kr om jeg tar sikkerhet i bil. Nå vet dere det. Uansett så må man ha en plan over inntekter og utgifter før man kan gå til banken. Om du har NOEN GANG lest på Oppstart guiden på DNB så står det blandt annet: Dem første månene kan man ikke forvente mye inntekter for nye bedrifter, og man børr rekne ut om hva utstyr man trenger iforhold til inntekter. med andre ord: Om jeg kjøper 200 teiner, må jeg betale dem tilbake på en eller annen måte. 200 teiner x 775kr per stk = 155 000kr 155 000kr / 11kr per kilo krabbe = 14 100kg krabbe 14 100kg krabbe / 365dager i året = 40kg krabbe hver dag. Med 200 teiner kan man forvente minst 100 kg fangst om det er 0,5kg/0,5krabbe per teine. Er det urealistisk og forvente 40kg til dagen? Vet om noen som drar 250 teiner til dagen, og dem tjener ca 3000-5000 hver dag på fangst. Sier ikke dette for å være ekkel, men man kan ikke bare gå og si: TENK HVA BANKEN SIER OM HVA DU SKAL GJØRE, uten og ha NOEN FORM FOR INFO over hvordan alt skal betales, og hvordan man skall jobbe... Tenk litt over hva du sier Okkaby før du åpner kjeften og skriver masse piss. Noen her har faktsik erfaring og ønsker og hjelpe meg imotsetningen til deg. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Jannmar skrev 24 minutter siden: Her er teina du må ha om du skal jobbe raskt og effektivt. Denne tømmer og egner du på sekunder. Teiner som er kledd med not tar en evighet å tømme i forhold til denne. Støttes, beste teinene til rask og effektiv tømming. De har billige teiner på skageraktrål, men de er vanskeligere å tømme fordi de har netting. https://www.skageraktral.no/krabbeteiner.html Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Okkaby Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Ut på havet 365 dager i året???? Med en liten gammel sjark???? Hvilken verden lever du i? Eller skal du fiske innerst i en trang fjord hvor det aldri blåser? Ser jo på måten du skriver at du står bak de andre krabbe tråder. Å bare måten du setter opp drift regnestykket sier alt om at du har nada peiling på dette med å drifte eget firma. Du mangler det meste av utgifter i ditt regnestykke. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
kosefisken Svart 26.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Okey Okkaby. Takk for den positive responsen din. Vet ikke helt hva du snakker om når du sier at jeg står bak de andre trådene, men greit, gå og let etter de andre trådene jeg har skrevet. Ser jo at noen ikke klarer og gi seg med nett hat, så da velger jeg og stoppe samtalen med deg. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Ærlig talt, bruk tiden din til å finne en passende båt til ditt prosjekt du nå istedenfor å bruke tid på dette forumet. Tar lang tid å rigge båt, nødvendige tillatelser, sertifikater etc. Du skal jo starte i januar. Lykke til? Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 kosefisken skrev for 1 time siden: Om jeg kjøper 200 teiner, må jeg betale dem tilbake på en eller annen måte. 200 teiner x 775kr per stk = 155 000kr Minus 25% MVA = kr 116.250 Sitér dette innlegget Link to post
kosefisken Svart 26.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 det var ikke poenget Jannnmar men ja, man får mye igjen på moms :D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.