Ove T Startet 26.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 26.Oktober.2018 Hej Det har kommit ut en ny frostskyddsvätska på marknaden Vake den är Glycerinbaserad. Den är outspädd tjockflytande som sirap och är inte tänkt till motorer som går varmt. Jag har ju tänkt att ha den i sjövattenkretsen. I specifikationen står det att blandning 50/50% inte fryser så den expanderar förrän vid 70 grader minus. Jag har testat i frysboxen och 20% blandning fryser så den liknar is, om den expanderar vet jag inte, 30% blir en sörja, så 30 % borde räcka då den inte skall cirkulera. Någon som har erfarenhet av denna miljövänliga frostskyddsvätska. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 26.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2018 Hva er fordelen med den frostvæsken mot glycol ? Vil også tro det blir nogot dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 27.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2018 Hej Den skall vara helt giftfri, priset är ungefär som propylenglykol. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.