Napoli Startet 27.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2018 Bakkestativet mitt fra Maritim tok kvelden rett etter jul i fjor. Dette var gang nummer to at den typen stativ har tatt kvelden, og jeg tenkte egentlig at jeg ikke skulle kjøpe derfra igjen. Men har nå fått et nytt ubrukt stativ fra en i familien, og er dermed tilbake til Maritim stativet. Det har slått meg at to stativ på rappen som ryker kan være like mye min feil som stativet sin feil. Jeg har kun festet det mot båten i bena som går ned mot bakken. Så da kommer spørsmålet - hvordan fester/binder dere bakkestativet slik at det ikke faller/kollapser forover/bakover. Og hvordan får dere det til å stå stødig i sidevind? Bilder hadde vært topp! Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Landcrab Svart 27.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2018 Stropp stativet skikkekig fast i båten. Jeg bruker fire/fem stropper på mitt stativ. Tar det rundt topp-stanga og ned i pullert. Da blir stativet presset ned i bakken, og sitter som bare f. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 27.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2018 Landcrab skrev for 6 timer siden: Stropp stativet skikkekig fast i båten. Jeg bruker fire/fem stropper på mitt stativ. Tar det rundt topp-stanga og ned i pullert. Da blir stativet presset ned i bakken, og sitter som bare f. Jekkestropper? Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Landcrab Svart 27.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2018 Napoli skrev 33 minutter siden: Jekkestropper? Ja Sitér dette innlegget Link to post
Palbryn Svart 27.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2018 Jeg har brukt et stativ fra Martim i flere år og det er ikke stabilt. Så jeg bruker alltid 4 stk jekkestropper, to til baug pullerten og to til pullerten mitdskips. Festes alltid rundt på dekkstøtten som står på midten over topprøret. Da trekker jekkestroppene hver sin vei og stativet kommer ingen vei. Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 27.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2018 Seasea har billige stativer som er bra kvalitet på https://www.seasea.no/opplag/opplagsutstyr/presenningstativ Red Duty er laget av NOA. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 27.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2018 ikke bakkestativ, men dekksstativ. På bildet går tauene rett over mønen, men det ble gjort om og knyter fast. Blir bra stivhet og hinderet presenningen å sige så mye ned ved tung snø. Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 27.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2018 Har stativ fra OB Wiik nå. Bare solid alu og overganger/holdere i metall. Sterk, enkelt og robust. Må tilpasses selv. Ville ikke ha stativ med plastholdere, da jeg har opplevd mye brekkasje. Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.