casie Startet 28.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2018 Har en 11 kw onan generator som var ny i 2015.Problemet er at når jeg prøver og starte den,så slår startmotor inn i et nanosekund,men den prøver ikke og starte videre.... Virker som en elktronisk feil,en sensor eller noe som gir beskjed om og ikke starte...?? Noen som har en ide på hva som kan være feil? Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 28.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2018 Jeg trodde jeg hadde et onan agregat,men det er visst et kohler....var en tur bortom nå.Kjente en mistenksom lukt når jeg kom ombord.Luktet gass,men jeg har jo ikke gass system ombord.steke plater og ovn er jo 220 v.Ned i generatorrommet står batteriene.To av fire forbruksbatterier var såpass varme at det var et problem og ta på de.Så også at det lå batterisyre rundt de.Batteriene er av typen varta,og var ny for 3 mnd siden...Laderen er en mastervolt 60 amp 24 v som var ny for tre år siden.Håper det er dette som gjør at generator ikke starter Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 28.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2018 Du må for all del få luftet skikkelig nå. Det er helt sikkert knallgass i båten nå, og enhver minste gnist kan føre til eksplosjon. Gassen er også ekstremt farlig. Håper du slo av ladderen. Du må også koble fra batteriene, siden dei gode batteriene nå forer dei ødelagte batteriene med strøm og fører til at det utvikles mer knallgass ombord. Dette er alvorlig!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.