jk80 Startet 28.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2018 Hei, jeg har en Volvo Penta TAMD 31A (126HK) som har gått 2400 timer og som må renoveres. Jeg lure derfor på om det er mulig å oppgrader motoren til en P versjon (150HK). Motoren har overtrykk i bunnpannen og efter en leakdown test fant jeg ut av at 3 av 4 stempler har mer enn 40% lekkasje ned i bunnpannen. Motoren må derfor ha nye foringer og stempler, og jeg lure derfor på hva forskjellen er på A(126HK) og P(150HK) versjonen? Er der noen som vet om det er mulig å oppgrader fra A til P versjon? Har lest i noen innlegg at eneste forskjell er stemplene, P versjonen har høyer kompresjon. På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 28.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2018 Dieselpumpen må justeres til å levere riktig mengde til ny effekt, bør gjøres av verkssted i testbenk. Det kan også være forskjeller på dysespisser. Jeg vet at Maritim Diesel i Bergen var involvert i en slik type jobb i 2011-12, ta kontakt med de, så kan du få prisoverslag fra de på brennstoff biten ihvertfall. Denne jobben var utført i samarbeid med Bergen Maritim, et verksted med betydelig VP kompetanse. Ta en tlf til de for en prat, så får du antagelig noen tips og råd der..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.