Jump to content

Oppgradering av Volvo Penta 31A til P?

jk80

Recommended Posts

Hei, jeg har en Volvo Penta TAMD 31A (126HK) som har gått 2400 timer og som må renoveres. Jeg lure derfor på om det er mulig å oppgrader motoren til en P versjon (150HK).

Motoren har overtrykk i bunnpannen og efter en leakdown test fant jeg ut av at 3 av 4 stempler har mer enn 40% lekkasje ned i bunnpannen. 

Motoren må derfor ha nye foringer og stempler, og jeg lure derfor på hva forskjellen er på A(126HK) og P(150HK) versjonen?

Er der noen som vet om det er mulig å oppgrader fra A til P versjon?

Har lest i noen innlegg at eneste forskjell er stemplene, P versjonen har høyer kompresjon.

På forhånd takk

Dieselpumpen må justeres til å levere riktig mengde til ny effekt, bør gjøres av verkssted i testbenk. Det kan også være forskjeller på dysespisser.

Jeg vet at Maritim Diesel i Bergen var involvert i en slik type jobb i 2011-12, ta kontakt med de, så kan du få prisoverslag fra de på brennstoff biten ihvertfall. 

Denne jobben var utført i samarbeid med Bergen Maritim, et verksted med betydelig VP kompetanse.

Ta en tlf til de for en prat, så får du antagelig noen tips og råd der.....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...