Jump to content

Hva er greia med "Kommer for salg" annonser?

Kjetil1

Recommended Posts

"Vurderes solgt" oppfatter jeg som en pompøs og overflødig floskel.

"Vurderes solgt" oppfatter jeg som en oppfordring om å stå med lua i hånden for "å få lov til å kjøpe".

"Vurderes solgt" oppfatter jeg som en selger som ikke har et avklart forhold til egne valg.

"Vurderes solgt" oppfatter jeg som - "Vi prøver med overpris og ser om noen er dumme nok til å bite på"

"Vurderes solgt" gir meg fordommer om en selger med nesa i sky.

"Vurderes solgt" gir meg fordommer om en selger som ønsker "overtaket" allerede før kontakt.

"Vurderes solgt" gjør at jeg flirer og vurderer andre båter å kjøpe isteden.

-Kjære, vil du gifte deg med meg?

-Ja!

-Ok, takk for svaret. Jeg skal vurdere det.

On 10/30/2018 at 9:51 AM, nordan family 27 said:

Jeg synes dere har for lav tro på kjøperne.

Jeg svarte ut i fra egen erfaring som kjøper og ikke hva jeg tror om andre kjøpere.
Det er mange som reagerer negativt på frasen Vurderes solgt og da ville jeg som selger ha ungått det med mindre man har en god grunn.

Men ja jeg hadde respondert på annonsen hvis prisen var innenfor det jeg hadde vært villig til å betale og objektet hadde vært en kort kjøretur unna.
For meg er vurderes solgt en sterk indikator på to ting.
Prisen er ikke noe særlig forhandlingsbar og man har ikke bestemt seg for om man vil selge eller ikke.
Derfor orker jeg ikke å bruke lang tid på å dra å se på noe og forhandle om pris som kanskje ikke selger vil selge når alt kommer til alt.

Redigert av pipe (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...