Jump to content

Edit History

ebonita

ebonita

Stöttar i utgångspunkten generellt oxå Jannmars filosofi.

 

Och enig att man inte vill ersätta Bosch med no-name-Kina-grejor (men möjligen med annan välrenomerad tillverkare ss Monark el likn).

Och definitivt så vill ju inte den sparsamme båtägaren betala multipla prispåslag för Bosch-grejor för nöjet att få handla hos Volvo...

 

Visst kanske man skulle kunna göra provtryckningen själv, men man måste ju ha tillgång till en provtryckningsrigg.

Finns iofs för måttliga pengar på internet. Och på YouTube kan man ju lära sig att renovera motorer...

Men man skall inte helt undervärdera vad lite erfarenhet betyder i sammanhanget.

Och slutligen, om man finner att några dysespisser behöver bytas vilket inte lär vara osannolikt, så skall man ju kunna justera trycket rätt.

 

Så kanske Newport-varianten lockar ändå även om det i min värld är hisnande pengar på bordet...

 

Men jag bugar mig i stoftet för den i övrigt välvilliga kommentaren från en sann expert i båtbranchen....

:blush:

ebonita

ebonita

Stöttar i utgångspunkten generellt oxå Jannmars filosofi.

 

Och enig att man inte vill ersätta Bosch med no-name-Kina-grejor (men möjligen med annan välrenomerad tillverkare ss Monark el likn).

Och definitivt så vill ju inte den sparsamme båtägaren betala multipla prispåslag för Bosch-grejor för nöjet att få handla hos Volvo...

 

Och kanske man skulle kunna göra provtryckningen själv, men man måste ju ha tillgång till en provtryckningsrigg.

Finns iofs för måttliga pengar på internet. Och på YouTube kan man ju lära sig att renovera motorer...

Men man skall inte helt undervärdera vad lite erfarenhet betyder i sammanhanget.

Och slutligen, om man finner att några dysespisser behöver bytas vilket inte lär vara osannolikt, så skall man ju kunna justera trycket rätt.

 

Så kanske Newport-varianten lockar ändå även om det i min värld är hisnande pengar på bordet...

 

Men jag bugar mig i stoftet för den i övrigt välvilliga kommentaren från en sann expert i båtbranchen....

:blush:

ebonita

ebonita

 

Enig att man inte vill ersätta Bosch med no-name-Kina-grejor (men möjligen med annan välrenomerad tillverkare ss Monark el likn).

Och definitivt så vill ju inte den sparsamme båtägaren betala multipla prispåslag för Bosch-grejor för nöjet att få handla hos Volvo...

 

Och kanske man skulle kunna göra provtryckningen själv, men man måste ju ha tillgång till en provtryckningsrigg.

Finns iofs för måttliga pengar på internet. Och på YouTube kan man ju lära sig att renovera motorer...

Men man skall inte helt undervärdera vad lite erfarenhet betyder i sammanhanget.

Och slutligen, om man finner att några dysespisser behöver bytas vilket inte lär vara osannolikt, så skall man ju kunna justera trycket rätt.

 

Så kanske Newport-varianten lockar ändå även om det i min värld är hisnande pengar på bordet...

 

Men jag bugar mig i stoftet för den i övrigt välvilliga kommentaren från en sann expert i båtbranchen....

:blush:

ebonita

ebonita

 

Enig att man inte vill ersätta Bosch med no-name-Kina-grejor (men möjligen med annan välrenomerad tillverkare ss Monark el likn).

Och definitivt så vill ju inte den sparsamme båtägaren betala multipla prispåslag för Bosch-grejor för nöjet att få handla hos Volvo...

 

Och kanske man skulle kunna göra provtryckningen själv, men man måste ju ha tillgång till en provtryckningsrigg.

Finns iofs för måttliga pengar på internet. Och på YouTube kan man ju lära sig att renovera motorer...

Men man skall inte helt undervärdera vad lite erfarenhet betyder i sammanhanget.

Och slutligen, om man finner att några dysespisser behöver bytas vilket inte lär vara osannolikt, så skall man ju kunna justera trycket rätt.

 

Så kanske Newport-varianten lockar ändå även om det i min värld är hisnande pengar på bordet...

 

Men jag bugar mig i stoftet för den i övrigt välvilliga kommentaren....

:blush:

ebonita

ebonita

 

Enig att man inte vill ersätta Bosch med no-name-Kina-grejor (men möjligen med annan välrenomerad tillverkare ss Monark el likn).

Och definitivt så vill ju inte den sparsamme båtägaren betala multipla prispåslag för Bosch-grejor för nöjet att få handla hos Volvo...

 

Och kanske man skulle kunna göra provtryckningen själv, men man måste ju ha tillgång till en provtryckningsrigg.

Finns iofs för måttliga pengar på internet. Och på YouTube kan man ju lära sig att renovera motorer...

Men man skall inte helt undervärdera vad lite erfarenhet betyder i sammanhanget.

Och slutligen, om man finner att några dysespisser behöver bytas vilket inte lär vara osannolikt, så kall man ju kunna justera trycket rätt.

 

Så kanske Newport-varianten lockar ändå även om det i min värld är hisnande pengar på bordet...

 

Men jag bugar mig i stoftet för den i övrigt välvilliga kommentaren....

:blush:

ebonita

ebonita

 

Enig att man inte vill ersätta Bosch med no-name-Kina-grejor (men möjligen med annan välrenomerad tillverkare ss Monark el likn).

Och definitivt så vill ju inte den sparsamme båtägaren betala multipla prispåslag för nöjet att få handla hos Volvo...

 

Och kanske man skulle kunna göra provtryckningen själv, men man måste ju ha tillgång till en provtryckningsrigg.

Finns iofs för måttliga pengar på internet. Och på YouTube kan man ju lära sig att renovera motorer...

Men man skall inte helt undervärdera vad lite erfarenhet betyder i sammanhanget.

Och slutligen, om man finner att några dysespisser behöver bytas vilket inte lär vara osannolikt, så kall man ju kunna justera trycket rätt.

 

Så kanske Newport-varianten lockar ändå även om det i min värld är hisnande pengar på bordet...

 

Men jag bugar mig i stoftet för den i övrigt välvilliga kommentaren....

:blush:

ebonita

ebonita

:blush:



×
×
  • Create New...