oliver25
Bunnpanne: Dette blir min andre 6.2 i båt for meg. Denne bunnpannen er mye større en den jeg tidligere har hatt? Finnes det flere størrelser? "
Hulda skrev On 30.10.2018 at 14.51:Riserene du har (våt eksos) er ferskvare. Volvo sier 7 år mellom utskifting. Når det ruster hull her, vilket det gjør, renner det sjøvann ned på stempeltoppene og motoren havarerer. Hvis det da ikke er koblet inn 'grønt vann' (om mulig) og sjøvannet kommer inn i nedoverbakke mot eksosslangen.
Motoren gir (hvis der er HD-utgaven) 160 hk v/3600 rpm. Du bør ikke kjøre mer enn 3000 rpm, da gir den ca. 130 hk.
Reisere på denne er rustfritt, resten er sjøaluminium . Bestilt i Sverige til kr 25 tus. Denne motoren er en Hummer (militær)og jeg ble fortalt at denne ble bygget opp til 180 hk? Han sa det er vesentlig forskjell på 6.2 og hummer 6.2 militær . Derfor ble motoren hentet i Nederland.... Er dette bare tull? Motoren er en av to som har gått ca 600 timer i båt. Er dette mye for disse motorene? Min forrige 6.2 , hadde jeg i båt ca 1000 timer, uten et feilslag . Beste motoren jeg har hatt, derfor kjøpte jeg denne :) Alle som så oppi mitt motorrom, sa at denne motoren bare var problemer... 22 for og gjorde 33 kn. Kjørte 3000 rpm over lengere tid. Brukte dette til marsjfart, jeg :) Skal ha denne i en scand 7600 med volvo dp. Noen som har erfaringer på propell valg. Dp drevet er samme som v8 bensin. På min forrige båt, var det mercruiser drev med p23" propell