Zaronn Startet 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 30.Oktober.2018 Hei. Holder på med en Honda BF10 motor og må få av svinghjulet for å skifte reim. Men svinghjulet sitter noe vannvittig godt fast. Bruker kraftig avdrager og har prøvd å gi avdrageren noen slag med hammer, men den vil ikke rikke seg. Litt usikker på hvor hardt jeg kan slå og men. Prøvd å både skru og slå hardt mye nå syns jeg.. noen tips her? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 Bruker du avdrager som festes I hullene rundt senter? En avdrager med armer som du setter på kanten av svinghjulet er en dårlig løsning. Bruk hullene som er der, stram godt til og gi den et kakk. Så skal det løsne. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Zaronn Svart 30.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 Ja jeg bruker avdrager som sitter langs kanten på svinghjulet ja. Da skal jeg prøve i hullene og krysser fingra for at det løsner da :-) Men er det noen spesiell type avdrager å anbefale her forhold til disse hullene? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 (redigert) Du kan lage en selv, eller kjøpe en som er egnet til formålet. Med en slik du har prøvd med så flekser bare svinghjulet, med fare for at det blir bøyd eller knekker. Du får ikke opparbeidet nok kraft rett og slett. Jeg brukte en avdrager jeg fikk laget til en reimskive en gang, og borret noen hull som passet. Kort sagt en tykk platebit med hull og påsveiset mutter. Redigert 30.Oktober.2018 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Zaronn Svart 30.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 Jupp, skal nok få til noe. Mange takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 Hadde av svinghjulet på en BF20 i sommer. Trakk lett av med en stor avdrager som griper rundt utsiden av hjulet. Mulig jeg gav den et lite kakk også. Avdrageren jeg brukte har to armer festet på et kraftig tverrstag. Sitér dette innlegget Link to post
Zaronn Svart 2.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2018 Da fikk jeg endelig løsnet det etter å ha fått laget til en skikkelig avdrager som ble skrudd fast i hullene rundt senter. Men dæven og den satt altså. Måtte stramme til noe helt vannvittig. Gi den noen kakk underveis hjalp ikke, her var det kun rå kraft som tilslutt fikk den til å gi seg. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.November.2018 Link til dette innlegget Svart 4.November.2018 Flott du fikk det av. Det kan sette seg skikkelig ja! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.