Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

arkmarin skrev for 8 timer siden:

Jeg har hatt båt siden 1977, dvs i 41 år og aldri sett behovet for avfukter ombord. Når jeg nevner dette for andre båteiere, så sier de at jeg skulle ha sett hvor mye vann de har trukket ut av lufta i båten. Jeg ber de sette opp avfukteren i sin stue hjemme, hvor de syns det er tørt og se hvor mye vann den da tar ut av lufta. Om en har god lufting i båten, så er det tilstrekkelig. Jeg har bøker ombord, som har vært der i over 30 år og de er like fine som de som står i bokhylla hjemme. De er ombord året rundt. Jeg har aldri på varme annet enn når jeg er ombord selv. 

Vet du hva, det har jeg veldig vanskelig for å tro. I så fall må du ha hatt båten langt opp på land og langt fra sjøen. Har også hatt god lufting, men har slitt voldsom med å ned RF om høsten spesielt, og kanskje mest på regnfulle dager. Hvilken verdi har du på «relativ fuktighet»? Og det å sammenligne båten med hjemme er som å sammenligne epler og appelsiner. Det er ikke like forhold hjemme og i båten. 

Kjellg

Kjellg

Jeg har hatt båt siden 1977, dvs i 41 år og aldri sett behovet for avfukter ombord. Når jeg nevner dette for andre båteiere, så sier de at jeg skulle ha sett hvor mye vann de har trukket ut av lufta i båten. Jeg ber de sette opp avfukteren i sin stue hjemme, hvor de syns det er tørt og se hvor mye vann den da tar ut av lufta. Om en har god lufting i båten, så er det tilstrekkelig. Jeg har bøker ombord, som har vært der i over 30 år og de er like fine som de som står i bokhylla hjemme. De er ombord året rundt. Jeg har aldri på varme annet enn når jeg er ombord selv. 

Vet du hva, det har jeg veldig vanskelig for å tro. I så fall må du ha hatt båten langt opp på land og langt fra sjøen. Har også hatt god lufting, men har slitt voldsom med å ned RF om høsten spesielt, og kanskje mest på regnfulle dager. Hvilken verdi har du på «relativ fuktighet»? Og det å sammenligne båten med hjemme er som å sammenligne eppler og appelsiner. Det er ikke like forhold hjemme og i båten. 

Kjellg

Kjellg

Vet du hva, det har jeg veldig vanskelig for å tro. I så fall må du ha hatt båten langt opp på land og langt fra sjøen. Har også hatt god lufting, men har slitt voldsom med å ned RF om høsten spesielt, og kanskje mest på regnfulle dager. Hvilken verdi har du på «relativ fuktighet»? 

• Create New...