Jump to content

Frakt av båt Drammensområdet - Ålesund

Vaagen

Recommended Posts

Jeg driver og spekulerer på en båt på ca. 31 fot i Drammensområdet. Hvis den blir kjøpt, skal den fraktes til Ålesundsområdet. Det er dessverre hverken tid på året, eller tid nok i kalenderen, til å tenke hentetur. Jeg antar at transport via sjøveien blir rimeligst,  særlig fordi båten er over 3 meter bred. Jeg har derfor sendt forespørsel til Norlines og Ulvans rederi. Er der andre rederi jeg burde kontakte?

Evt. er der lastebilfirma jeg absolutt burde kontakte? Jeg vet om Einar Valde AS i Skodje (Ålesundsområdet).

Jeg har lest en del eldre tråder om dette emnet, men tar gjerne imot fersk erfaring og annen kunnskap:-)

1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk

1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A

2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk

Det er en SAGA 315 som kanskje er aktuell. Og jeg skulle gjerne seilt den hjem, men det blir nok feil årstid, og for liten tålmodighet til å vente til våren, ja...

Det viser seg at båten ligger i Fredrikstad-området, det var megleren som var i Svelvik. Kan være like greit det, Norlines anløper jo Fredrikstad. Får se hva som skjer. Foreløpig er poenget å få en ca. pris, så jeg vet hva jeg går til om det blir handel (og ikke får årets dårligste overraskelse når jeg skal begynne på jobben med å få den hjem).

Er i dialog med flere av de som er nevnt over, så får vi se. Så langt kan jeg få båten hjem for 22'+mva både sjøveien og landeveien, sistnevnte under forutsetning av at jeg kjører følgebil selv. Hva ville dere preferert? Sjø/land - for transport altså;-)?

Tror jeg ville valgt Ulvan, om jeg skulle valgt mellom bil og frakteskute. Når det gjelder frakt på egen kjøl, tror jeg ikke det blir særlig mye rimeligere enn de prisene du har fått. 

En båt jeg tok fra Ålesund til Oslo kom vel på ca 16000. Mener jeg å huske. Men det var en forholdsvis lav pris. Tror ikke det lar seg gjøre en gang til. Med tanke på både fly og merutgifter. 

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...