Skate Startet 1.November.2018 Link til dette innlegget Startet 1.November.2018 Jeg har en 10 år gammel ankervinsj med blytau. Dette er såpass slitt at det bare slurer i området hvor dreggen er dratt helt opp. I motsatt ende, er tauet som nytt. Men der mangler tauet en øyespleis med kause. Er det noen gode forslag på hvordan det kan løses? Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 1.November.2018 Link til dette innlegget Svart 1.November.2018 Du kan jo levere det til spleising / montering av kause her: http://www.linbusfletteri.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.November.2018 Link til dette innlegget Svart 1.November.2018 Skate skrev for 2 timer siden: Er det noen gode forslag på hvordan det kan løses? Det burde de fleste seilmakere gjøre. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Skate Svart 1.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2018 Takk for svar?Da har jeg kontaktet Lindbus, som skulle ta det mens jeg venter? 450,- tok de for jobben , og det er jo bare 20% av nytt tau. Det liker vi Hvaler’er? Sitér dette innlegget Link to post
Moon72 Svart 1.November.2018 Link til dette innlegget Svart 1.November.2018 Du bør sjekke om du har bly hele veien. Mange blytau har bly bare de 10-15 første meterne. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 1.November.2018 Link til dette innlegget Svart 1.November.2018 (redigert) Skate skrev for 4 timer siden: Dette er såpass slitt at det bare slurer i området hvor dreggen er dratt helt opp. På en Ilas ville jeg også hvesset tennene i kabularet og strammet fjæra. Kabularet blir slitt av sand og salt, spesiellt etter at det har begynnt å slure. Tauet har jeg kun slått ett pålestikk på når jeg har snudd dette, ikke like fancy, men holder i flere år. Redigert 1.November.2018 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skate Svart 1.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2018 Takk. Da sjekker jeg opp blytauet og tar en titt på kabularet også? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.