Fisk-arn Startet 1.November.2018 Link til dette innlegget Startet 1.November.2018 Hei. Har en utslitt 2g i båten min, det er en plastbåt med innstøpte motorfester. Passer 2j på samme motorfester, eller bør jeg bare gå for en 2g igjen for enkelhetens skyld? Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 2.November.2018 Link til dette innlegget Svart 2.November.2018 Sabb 2J og 2G har i utgangspunktet samme motorfester, se Bruksanvisning Sabb type 2G og 2J for fundamentsmål. Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 2.November.2018 Link til dette innlegget Svart 2.November.2018 2J har vel også litt større propell diameter om du har 2 blads, mener å huske at den er 61 cm mot 59 cm på 2G. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 2.November.2018 Link til dette innlegget Svart 2.November.2018 Eg trur ikkje at forskjellen i propell gjer store utslag, det går å ta igjen på stigningen. Ein annen ting er akselen. Dei eldste Sabb 2G hadde 1 1/4 toms aksel av messing, mens nyare 2G og 2J kom med 32 mm aksel av rustfritt stål. Dette gjer stålakselen 1/4 mm tjukkare, akkurat nok til å laga problem. Når det gjeld propell, so kan det vera artig å vita at Sabb G, H og 2H har samme propell, ei arv frå Sabb B. Sitér dette innlegget Link to post
Fisk-arn Svart 2.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2018 Takk. Er bygget på samme blokk ja ser det ut til. det er stålaksling på min, det er jeg rimelig sikker på. da skal det la seg gjøre uten for mye knot. tenkte og bytte til 2j propell i samme slengen. er det noen som har en god 2 j stående? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.