Jump to content

Edit History

Windy37GM

Windy37GM

nomen skrev for 15 timer siden:

Så spørs det da om de som handler den billigste impellerer, eller handler fra den billigste nettbutikken, er de samme som skriker og klager når de ikke får hjelp fra verkstedet nå båten stopper midt i fellesferien. Ting har gjerne en sammenheng.

Godt og reflektert sagt.

Båtmarkedet er rimelig sært siden det er såpass liten del av året kundene bruker penger der. Jeg kikket litt enkelt over regnskapstallene på noen få av de verkstedene som er i området rundt meg, og ingen av dem er noen gullgruve. De går rundt, men det er bare helt greit.

Å sammenligne med bilverksted blir feil fordi "sesongen" er såpass forskjellig. Tilgangen på mannekraft i bilmarkedet er også høyere enn i båtmarkedet pga arbeidsmiljøet man skrur i. Mekanikerne vil heller stå inne på et varmt verksted, enn å fly ut i en kald båt.

 

En undervurdert greie er at for å skru på en båt (som er en rimelig teknisk sammensatt sak med strøm, motor, korrosjon, trangt osv) må man nesten til en viss grad være interessert i båt og båtliv for å forstå problemene. Og da ønsker man ofte å være i båten i den ganske korte sesongen båtlivet er. Så tilgangen på hjerne er i enda mer skvis.

 

Nå skar dette langt utenfor trådstarter sitt innlegg. For egen del kjøper jeg verktøy på BT,  men ikke driftsdeler og heller ikke zink. Går det galt (og det blir ofte svært dyrt) ønsker jeg personlig ikke å måtte spekulere om det var fordi jeg skulle spare 172 kroner på en impeller eller zinkring.

 

Vennlig hilsen

 

Windy37GM

Windy37GM

Windy37GM

nomen skrev for 15 timer siden:

Så spørs det da om de som handler den billigste impellerer, eller handler fra den billigste nettbutikken, er de samme som skriker og klager når de ikke får hjelp fra verkstedet nå båten stopper midt i fellesferien. Ting har gjerne en sammenheng.

Godt sagt. Båtmarkedet er rimelig sært siden det er såpass liten del av året kundene bruker penger der. Jeg kikket litt enkelt over none få av de verkstedene som er i området rundt meg, og ingen er none gullgruve. de går rundt, men det er bare helt greit.

Å sammenligne med bilverksted blir litt feil fordi "sesongen" er såpass forskjellig. Tilgangen på mannekraft i bilmarkedet er også høyere enn i båtmarkedet pga arbeidsmiljøet man skrur i. Mekanikerne vil heller stå inne på et verksted, enn å fly ut i en kald båt.

 

En undervurdert greie er at for å skru på en båt (som er en rimelig teknisk sammensatt sak med strøm, motor, korrosjon, trangt osv) må man nesten til en viss grad like båt og båtliv. Og da ønsker man ofte å være i båten i den ganske korte sesongen båtlivet er. Så tilgangen på hjerne er i enda mer skvis.

 

Nå skar dette langt utenfor trådstarter sitt innlegg. For egen del kjøper jeg verktøy på BT,  men ikke driftsdeler og heller ikke zink. Går det galt (og det blir ofte svært dyrt) ønsker jeg personlig ikke å måtte spekulere om det var fordi jeg skulle spare 172 kroner på en impeller eller zinkring.

 

Vennlig hilsen

 

Windy37GM



×
×
  • Create New...