bergie Startet 3.November.2018 Link til dette innlegget Startet 3.November.2018 Ser ut til at jeg må ut med varmeveksler for å gjøre den ren. Noen her som har gjort dette på denne eller lignende motor, og kan gi noen tips til fremgangsmåte? Må luftkjøler, turbo og eksosbend fjernes for å komme til? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 4.November.2018 Link til dette innlegget Svart 4.November.2018 Hei! Jeg gjorde dette på min fars motor, det var en 77 hk. Husker ikke om det er HTE eller DTE. Det er lenge siden, men mener at jeg tok ut innmaten i bakkant av motoren. Fjernet bend til ladeluftkjøler, tror det kun er 6 bolter samt 2 klemmer på slangene. Kan ikke huske at eksosbend ble fjernet. Vil tro at det er lettere å sirkulere rensemiddel som f.eks 35% eddik i ett par timer. Alt du trenger er ei lita bøtte, to slanger og ei pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
bergie Svart 4.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2018 Har brukt systemrens et par ganger uten at kjølingen har blitt veldig mye bedre. Men eddik vil fjerne avleiringer i varmeveksleren? Brukes da 35 % eddik uten å tynne den ut med vann? Kanskje systemrens, eller annet rensemiddel også vil fungere bedre dersom det sirkuleres gjennom slik du beskriver. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 4.November.2018 Link til dette innlegget Svart 4.November.2018 Systemrens har jo den virkningen at den tar det meste, men er det vanskelige avleiringer i veksleren er det like greit å ta den av. Det bør være sirkulasjon i det stoffet du velger. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 4.November.2018 Link til dette innlegget Svart 4.November.2018 Skal du ha godt utbytte av systemrens av sjøvannskretsen lag en sirkulerende krets. Kjør gjerne sirkulasjonen i begge retninger. Demontering og rens med nylonbørste av rørkjølerne er det sikreste men er jo litt mer jobb da. Les denne artikkelsen: Sitér dette innlegget Link to post
bergie Svart 5.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2018 Takk for alle svar. Leste artikkelen. Veldig nyttig info. Ser ut til at første forsøk må være å lage en sirkulerende krets med systemrens, eller et annet rensemiddel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.