Komodo
SitatSer du Komodo brukte Bostik maxi bond til å lime dørkplaten med. Ser de koster ca 200 kr patronen.
Kom over denne typen lim på Monter, er denne egnet til dette formålet?
Må spare penger der vi kan..
Stemmer, jeg brukte mange tuber Bostik Maxibond i jolla. Bare til å lime dørken mot stringerne brukte jeg 10 tuber så vidt jeg husker. @Skate var på plass og hjalp meg med akkurat den jobben slik at vi fikk klemt ut alle fugene og lagt på plass dørken og satt på press innen fugemassen ble skinntørr. Det var faktisk litt stress. Men den prisen du har fått var høy. Tror jeg betalte under hundrelappen per tube, men da var det inkludert skikkelig kompisrabatt der jeg handlet. Du kommer vel til å trenge minst en kartong eller to med patroner til ditt prosjekt. Kanskje noen her inne vet hvor du kan få en bra pris?
Når det gjelder den fugemassen du viser bilde av her, så har jeg ingen erfaring med den. Rettelse; ser nå at jeg har brukt et par av disse patronene. Tror jeg har handlet dem på Byggmax. Fritt etter husken så var den fugemassen veldig bløt i konsistensen når jeg trykket den ut av sprøyta. Akkurat det stemmer jo også med at den har lavere shore. Men ut fra databladet ser jeg at det er en MS-polymer, så den duger helt sikkert til denne type liming. Det jeg ikke er så begeistret for er at den har lavere hardhet (shore) og lavere strekkfasthet enn f.eks. tec7. Det betyr at den egner seg bedre enn tec7 der man skal ha en viss bevegelighet i fugen, men dårligere der man ikke trenger bevegelighet, men stor styrke.
Novipro:
https://www.optimera.no/globalassets/importedresources/9/pdf/95096.pdf
Tec7 (klikk på produktinformasjon helt nederst på siden):
https://www.tec7.no/Default.aspx?ID=320&GroupID=GROUP213&ProductID=PROD473
Hvis du klarer å få @VannTro på banen så tenker jeg du kan få et litt sikrere svar på hvilken fugemasse som er grei å bruke til å lime dørken.
Lagt til:
Må også legge til at jeg i likhet med @Gullfisk er meget imponert over arbeidet du gjør! Dette ser ut til å holde meget god kvalitet i alle detaljer
Men pass på at båten ikke blir for tung. Jeg skulle gjerne hatt Dracojolla et par hundre kilo lettere. Kunne sikkert brukt mindre polyester og duk mange steder, samt mindre bensintank, mindre og lettere styrekonsoll, osv. osv...