O_K
Har sjekket litt, og lurer på om noen vet hvorfor StandardHorizon er så utrolig billig fra utenlandske butikker? Kan forstå at de priser forskjellig på USA og Europa markedet siden de har modeller med forskjellig kanaltilpasning, men så vidt jeg kan se er Europa-modellene deres like, og de samme som selges i Norge.
Ser at Standard Horizon GX1800E/GPS koster 166GBP (Uten MVA) hos marinesuperstore.com (Britisk butikk, og E i modellnavnet skal indikere europeisk modell), selv med 12 i vekslingskurs og 1.25 i norsk moms så kommer den på ca 2500NOK (ca 3500NOK i Norge), da er det en betydelig besparelse selv med et fortollingsgebyr på toppen, legger jeg på RAM4 mikrofon med display så ender jeg på 4850NOK inkl frakt og norsk MVA, mot rundt ca 6500NOK fra norske butikker.
Andre produsenter som f.eks. Raymarine og Simard virker ikke å være noe som helst billigere i utlandet, snarere motsatt, mange av disse er like billige eller billigere i Norge. Er Standard Horizon egentlig overpriset i Norge?