Jump to content

Rep MOB båt

Roffy75

Recommended Posts

Hei har kjøpt en MOB båt og kommet til å spørre om diverse ting her på forumet

bpten har som sikkert mange har sett en tykk fender som er laget av skum som er kledd med en slags plastduk, toppen av denne har løsnet, og jeg lurer på hva jeg kan lime dette med, blir mye lim så må være noe som ikke er så dyrt, noen som har noen tips ?

580B9AB7-9482-4F92-B412-AD9B55A5CD3E.jpeg

er vel viktigere at limet holder enn at det er billig?  

Er etpar her inne med solid kunnskap om lim i ymse varianter   - får se om de ikke dukker opp med noen tips 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg tror du tenker litt feil.

Fenderen på disse båtene er vanligvis laget av EVA skum som er limt til båten.

Og så blir det satt på et utbyttbart trekk utenpå som er lisset fast. Det ser ut til at trekket ditt er for lite.

Purteknik i Danmark gjør det annerledes. De sprøyter på polyuretan istedetfor trekket.

Jeg tror å huske at det var Sagen i Kristiansand som lagde disse trekkene.

Bildet var ikke mye å gå på, men noen av båtene hadde, som Mulligan nevner et beskyttelsestrekk utenpå det du har avbildet.

Men siden det er lite å gå på av info må jeg tippe det er en form for kanal over og under fenderen du har avbildet som trekket ble festet i..

Ja helt inntil skroget.

Det trekket som du muligens mangler skulle kunne byttes ved hull og eller stor slitasje...Men anslår det koster skjorten og vel så det siden det skal tåle betydelig mer enn "en badebåt fra den lokale bensinstasjonen".

Hvis du klikker på linken under her, venter litt og kikker på bildene vil det dukke opp minst et som viser beskyttelsetrekk utenpå fenderen.

http://maresafety.com/products/rescue-boats/gtc-700-2vd/#!

Redigert av Gudrun (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...