Snerken Startet 5.November.2018 Link til dette innlegget Startet 5.November.2018 Var innom en skrotnisse i Danmark og kjøpte en henger. Han hadde MYE til salgs. Et helt lager fullt. Mens vi kikka rundt der inne, så nevnte han at han hadde noen båter og, deriblant en 2-masters 40 foter med senkekjøl, 37 hk Perkins som tusla og gikk, båtratt osv. Og den stakk ca 1m med kjøl oppe. Prisen lå på rundt 40.000 dkk. Må innrømme at det kribla i fingrene, men i og med at jeg allerede har en båt jeg er veldig glad i sender jeg heller stafettpinnen videre. Om noen skulle være interessert kan jeg gi tlf til eier på pm. Det må påregnes endel vask, maling samt ferdigstilling av kahytt bak tror jeg. Men en spesiell båt var det. Polyestersement støpt, om det sier folk noe. Uansett tror jeg en kan få mye båt for pengene her. Ikke hverdags å se en 40 foter til den prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 5.November.2018 Link til dette innlegget Svart 5.November.2018 Beklager å kritisere, men det var et usedvanlig dårlig bilde! ellers høres det jo ut som en båt man absolutt kan få mange fine timer i, for en billig penge, etter å ha lagt inn litt tid til oppussing :) Sitér dette innlegget Link to post
Snerken Svart 6.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2018 Jau. Er ingen fotograf jeg. Bildet ble tatt ganske så kjapt og galt da jeg hadde det litt travelt. Men 40 fot da, og rattet var sikkert 1.5 m i diameter. :) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.November.2018 Link til dette innlegget Svart 6.November.2018 Hvis du vil røpe navnet på skrotnissen eller båten så kan det kanskje hende en finner båten igjen på nett hvis noen her er interessert.. Tror nok en ferrosementbåt hos skrotnissen trenger litt mer enn vask og maling. Det må være en grunn til at en tidligere eier har satt verdien til nær null. De har vel fått noen tusenlapper for all "garnityret" på båten. Men kan jo være noe å kikke på for de som er interessert. Sitér dette innlegget Link to post
Snerken Svart 6.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2018 Tok visst et bilde til kom jeg på. Syntes den var stilig som fy jeg, og bare de skipsrattene koster vel fletta? Uansett. Tlfnr står jo ganske tydelig der. Husk 0045 først. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 6.November.2018 Link til dette innlegget Svart 6.November.2018 der kjente eg det begynnte å klø i lommeboken Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Snemann Svart 6.November.2018 Link til dette innlegget Svart 6.November.2018 Ja, mangfold er bra, kjedelig om alle båter er like. Skjønt denne er ikke min type da. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.November.2018 Link til dette innlegget Svart 6.November.2018 https://www.krak.dk/grønkær+autoophug+spentrup/65965004/firma Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 7.November.2018 Link til dette innlegget Svart 7.November.2018 ser ut som bommen må stå utrolig høyt for å komme over skorstein til oljeovnen! ser ut som det er tunge stålmaster. Uansett ville jeg ikke kjøpt en Ferrosementbåt som var eldre enn 3 år hehe.. Ser ut som denne er kommet til huggeren! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
pacuare Svart 7.November.2018 Link til dette innlegget Svart 7.November.2018 For spesielt interiserte kan 40 000 danske kroner være en grei pris. For alle andre, alt for dyrt. Dette er ikke en båt som er kurrat å eie (etter min veldig partiske mening). Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.November.2018 Link til dette innlegget Svart 7.November.2018 -morten- skrev On 7.11.2018 at 9.51: Uansett ville jeg ikke kjøpt en Ferrosementbåt som var eldre enn 3 år hehe.. Vis hele sitatet "Silvestre". Ligget der siden 1925. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 7.November.2018 Link til dette innlegget Svart 7.November.2018 I Moss, helt nord på gamle Moss Verft, ligger ett område, som fremdeles kalles Betongen. Denne båten er laget der. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.November.2018 Link til dette innlegget Svart 7.November.2018 Mulligan skrev On 7.11.2018 at 12.30: "Silvestre". Ligget der siden 1925. Vis hele sitatet ... som et slags evig bevis på at sement egner seg best til å bygge kai. (Klarte bare ikke å la være) Sitér dette innlegget Link to post
Snerken Svart 8.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2018 (redigert) Var noe polyestersement den var lagd av. Ikke ferrosement. Nå er ikke jeg så veldig flink til å forstå øst-jyder nær molboland. Men skjønte såpass at det var en forskjell der. Hva denne forskjellen innebar må gudene vite. Den biten skjønte jeg ikke. Kanhende noen av dere mer bevandrede innen støping av båter kunne forklart dette? Redigert 8.November.2018 av Snerken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.