Jump to content

Båt jeg så til salgs i Danmark.

Snerken

Recommended Posts

Var innom en skrotnisse i Danmark og kjøpte en henger.

Han hadde MYE til salgs. Et helt lager fullt.

Mens vi kikka rundt der inne, så nevnte han at han hadde noen båter og, deriblant en 2-masters 40 foter med senkekjøl, 37 hk Perkins som tusla og gikk, båtratt osv. Og den stakk ca 1m med kjøl oppe.

Prisen lå på rundt 40.000 dkk.

Må innrømme at det kribla i fingrene, men i og med at jeg allerede har en båt jeg er veldig glad i sender jeg heller stafettpinnen videre.

Om noen skulle være interessert kan jeg gi tlf til eier på pm.

Det må påregnes endel vask, maling samt ferdigstilling av kahytt bak tror jeg.

Men en spesiell båt var det. Polyestersement støpt, om det sier folk noe. 

Uansett tror jeg en kan få mye båt for pengene her. Ikke hverdags å se en 40 foter til den prisen.

356531840_danskebt.jpg.8c9ee0688c728931c28e72c9703680ad.jpg

Guest Avmønstret#

Hvis du vil røpe navnet på skrotnissen eller båten så kan det kanskje hende en finner båten igjen på nett hvis noen her er interessert..

Tror nok en ferrosementbåt hos skrotnissen trenger litt mer enn vask og maling. Det må være en grunn til at en tidligere eier har satt verdien til nær null. De har vel fått noen tusenlapper for all "garnityret" på båten. Men kan jo være noe å kikke på for de som er interessert. 

ser ut som bommen må stå utrolig høyt for å komme over skorstein til oljeovnen!  ser ut som det er tunge stålmaster.

Uansett ville jeg ikke kjøpt en Ferrosementbåt som var eldre enn 3 år hehe..  Ser ut som denne er kommet til huggeren!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Var noe polyestersement den var lagd av. 

Ikke ferrosement.

Nå er ikke jeg så veldig flink til å forstå øst-jyder nær molboland. :flag_da: 

Men skjønte såpass at det var en forskjell der. Hva denne forskjellen innebar må gudene vite. Den biten skjønte jeg ikke.

Kanhende noen av dere mer bevandrede innen støping av båter kunne forklart dette?

Redigert av Snerken (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...