mbm
Kaptein Bang skrev 1 time siden:Batteriet har jeg god nytte av. Det har gjort at jeg har kunnet flytte kameraet til å gi mere oversikt om vinteren (festet det ute på flybridge). Om sommeren har jeg det hjemme (passer på syklene). Så batteribruk gir litt mere flex - men det er jo helt avhengig av behov naturligvis.
Gode poenger, men jeg ønsker så langt det lar seg gjøre å unngå batterier som må byttes regelmessig. Satser også på fast montering innendørs. Kvaliteten er nok neppe så bra med Q modellen som på klippene du postet (disse var jo supre) men satser på den er god nok.
Men så er det dette med sikkerheten da. Med GSM kamera så er ikke dette et tema. Det er noe annet med et wifi kamera. Vet ikke om jeg er helt komfortabel med å ha et slikt kamera tilkoblet 24/7. Vil det være kurant å koble på en on/off bryter som enkelt og greit bryter strømmen til kamera når vi befinner oss i båten? Regner med at innstillingene er lagret slik at kamera håndterer et strømbrudd og da bør vel en slik bryter også kunne fungere.
Det er jo ikke katastrofe om tilgang til skyen hvor det måtte ligge lagret x antall 20 sekunders klipp av meg som har glemt å slå av kamera blir hacket, men jeg ville mislike at kamera ble stående å vise live bilde fra kamera på en eller annen nettside.
SitatNå på sommeren lader jeg kameraet ca 1 gang i mnd - fordi det går på hver gang jeg går i båten. I vinter ladet jeg kanskje 2 ganger.
Går kamera på (dvs starter å filme og laste opp til «skyen») fordi du har glemt å skru det av, eller går det ikke å skru det av fra app på telefon?
Simpal kamera har fjernkontroll som jeg har på nøkkelknippet. Utrolig praktisk.
SitatDen store fordelen med Arlo er automatisk opplasting til skyen. I det den filmer, så lagres det i skyen. Jeg betaler litt pr mnd, og alt som filmes lagres i 30 dager. Jeg bruker det samme hjemme.
Arlo skal etter det jeg forstår ha 7 dagers gratis lagring. Dette holder for meg. Det var også gratis lagring som gjorde at jeg bestilte kamera fra Arlo hjemme (og at jeg også vurderer det sterkt i båten). Tenkte først at jeg ville ha Nest kamera da jeg har røykvarslere fra Nest men en tusenlapp i året for minste alternativ sky lagring i tillegg til en høy utsalgspris gjorde at jeg valgte Arlo isteden.