JoachimogMalene Startet 6.November.2018 Del på Facebook Startet 6.November.2018 Heisann. Har en yanmar 3qm30 i sjekta vår. I sommer fikk vi en rar lyd i motoren(vanskelig å forklare). I tillegg har det kommet mer røyk ut av eksosen og ved et tilfelle en skikkkelig sort røyksky (andre båter stoppet og kikket) når jeg la den opp i ca 2000rpm. Turtallet sank samtidig en del. Fikk røket ferdig og kjørte videre på et lavere turtall uten større problemer. Jeg tenker med meg selv at dette kan være en bagatell som er diesel relatert. Noen tips til hvor feilsøk bør begynne. Kan også legge til at båten virker tregere, og tomgang er til tider så lav at båten stopper. Alle tips mottas med takk. Mvh Joachim Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
index Svart 7.November.2018 Del på Facebook Svart 7.November.2018 Kan kanskje høres ut som en dyse som trøbler litt. jeg ville ha begynt med å ta ut dysene og fått disse testet. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ask Svart 7.November.2018 Del på Facebook Svart 7.November.2018 Hei Sjekk gjerne luftfilteret før du byrjar å skru på dysene. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Grimme Elling Svart 7.November.2018 Del på Facebook Svart 7.November.2018 Tror også jeg hadde sjekket ventilklaring. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
JoachimogMalene Svart 7.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2018 Takk for tips så langt? Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
Eureka Svart 7.November.2018 Del på Facebook Svart 7.November.2018 Hvordan går den med frikoblet gear? Umiddelbart tenkte jeg tau/ plast i propellen. - men om den ikke går rent i fri, så er det ikke det. Deretter, som Ask sier, luftfilter. Sviver akslingen lett rundt? Sitér dette innlegget Link to post
JoachimogMalene Svart 7.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2018 Vi har kikket litt mer i dag. Og heller mot mulig ventil problemer. Enten justere ventil eller knekt ventil. Går likt i fri. Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
index Svart 7.November.2018 Del på Facebook Svart 7.November.2018 (redigert) Prøv å løse ett og ett dyserør og se om det er en sylinder der den ikke endrer gange. Om det er slik vet du hvilken sylinder det er feil på. Redigert 7.November.2018 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.