Vosso63
Chiefengineer skrev 9 minutter siden:Det er faktisk bare tilfeldigheter at dette skjedde mot et fartøy som var mye større og som faktisk kunne fortsette seilasen upåvirket av galemannsferden til fregatten.
Denne fregatten kunne også truffet et langt mindre fartøy. Et fritidsfartøy eller annet skip der dette hadde endt med tragisk utfall for den som ble rammet og noen hadde fått en våt grav.
Jeg tillot meg å sitere hele innlegget. Det er umåtelig viktig at vi holder dette fast. At slike folk som "Chiefengineer", som åpenbart er en velopplyst sjømann, og sikkert, som meg (som bare er en alminnelig voksen mann), vil ha en solid og sterk marine, går ut og markerer hvilken marine vi vil ha. Om de får styre i fred, utvikler de sekterisme og en ukritisk selvrettferdighetstankegang som er skremmende!
Dette er rett og slett farlig for troverdigheten. Ikke overfor "fienden", de har nok slike problematiske tilfeller sjøl.
Det er troverdigheten overfor samfunnet, det samfunn de skal tjene (og få inntjening fra) som lider aller mest!