Jump to content

Edit History

Chiefengineer

Chiefengineer

Styrogstell skrev 30 minutter siden:

Jeg er vel kansje ikke helt alene om å tro at dersom fregatten lå ann til fullstendig eksponering av en innkompetent ledelse i marinen og dette ble virkelig demonstrert under øvelsen Trident Juncture. At skipet var en totalt ubrukelig skandale som ville kunne få konsekvenser i form av hoderulling...  Ville man kunne ønsket seg en slags "løsning" på det og dermed få en ny sjangse via å bygge seg minst en fregatt som er brukbar?

Dette er veldig spekulasjon, men tanken slo meg tatt hendelsesrekkefølgen i betraktning med tanke på "vei hjem fra ilddåpen"

Det å handle på kommando er ikke det samme som å tenke selv. I hendene på ukyndige kan selv et øyeblikks uoppmerksomhet være nok til å ødelegge selv den best utstyrte krigsmaskin. Kanskje marinen bør være første instans til å utprøve autonome skip, slike hendelser kan jo være et fornuftig springbrett til sådan.

Chiefengineer

Chiefengineer

Styrogstell skrev 26 minutter siden:

Jeg er vel kansje ikke helt alene om å tro at dersom fregatten lå ann til fullstendig eksponering av en innkompetent ledelse i marinen og dette ble virkelig demonstrert under øvelsen Trident Juncture. At skipet var en totalt ubrukelig skandale som ville kunne få konsekvenser i form av hoderulling...  Ville man kunne ønsket seg en slags "løsning" på det og dermed få en ny sjangse via å bygge seg minst en fregatt som er brukbar?

Dette er veldig spekulasjon, men tanken slo meg tatt hendelsesrekkefølgen i betraktning med tanke på "vei hjem fra ilddåpen"

Det å handle på kommando er ikke det samme som å tenke selv. I hendene på ukyndige kan selv et øyeblikks uoppmerksomhet være nok til å ødelegge selv den best utstyrte krigsmaskin. Kanskje marinen bør være første instans til å utprøve autonyme skip, slike hendelser kan jo være et fornuftig springbrett til sådan.

• Create New...