Jump to content

Edit History

REM

REM

5 hours ago, Chiefengineer said:

For noe tull. Et fullastet tankskip med taubåtassistanse som såvidt har kommet opp i styrefart etter å ha blitt buksert ut fra terminalen har ingen grunn til å bøye av for (i denne sammenheng) et lite, uidentifisert hurtiggående krigsskip med stor manøverevne i vill fart gjennom trafikkleden. De har los ombord som har gjort de nødvendige vurderingene sammen med et spisset broteam.

Vil minne om hovedoppslaget på Dagsrevyen i kveld hvor sakkyndig (fikk ikke med meg navnet i farta) hevder at tankskipet lå på en kurs for langt vest. En kurs/sektor som er tiltenkt sørgåénde trafikk. Husk at HI ha gått dette strekket maange ganger på sin tur tilbake til hovedbasen på Håkonsvern og har, rimelig sikkert, lagt inn rute som man følger i tåke og mørke. Han blir vel rimelig paff tenker jeg når han ser at den trygge ruta hjem er blokkert ikke bare av et beist av en tankbåt, men også av tre mindre lastebåter. Første handling burde da vært "spak fram" og tomgang videre selvfølgelig, men slik ble det jo ikke, uant av hvilken årsak?

REM

REM

5 hours ago, Chiefengineer said:

For noe tull. Et fullastet tankskip med taubåtassistanse som såvidt har kommet opp i styrefart etter å ha blitt buksert ut fra terminalen har ingen grunn til å bøye av for (i denne sammenheng) et lite, uidentifisert hurtiggående krigsskip med stor manøverevne i vill fart gjennom trafikkleden. De har los ombord som har gjort de nødvendige vurderingene sammen med et spisset broteam.

Vil minne om hovedoppslaget på Dagsrevyen i kveld hvor sakkyndig (fikk ikke med meg navnet i farta) hevder at tankskipet lå på en kurs for langt øst. En kurs/sektor som er tiltenkt sørgåénde trafikk. Husk at HI ha gått dette strekket maange ganger på sin tur tilbake til hovedbasen på Håkonsvern og har, rimelig sikkert, lagt inn rute som man følger i tåke og mørke. Han blir vel rimelig paff tenker jeg når han ser at den trygge ruta hjem er blokkert ikke bare av et beist av en tankbåt, men også av tre mindre lastebåter. Første handling burde da vært "spak fram" og tomgang videre selvfølgelig, men slik ble det jo ikke, uant av hvilken årsak?

REM

REM

4 hours ago, Chiefengineer said:

Vil minne om hovedoppslaget på Dagsrevyen i kveld hvor sakkyndig (fikk ikke med meg navnet i farta) hevder at tankskipet lå på en kurs for langt øst. En kurs/sektor som er tiltenkt sørgåénde trafikk. Husk at HI ha gått dette strekket maange ganger på sin tur tilbake til hovedbasen på Håkonsvern og har, rimelig sikkert, lagt inn rute som man følger i tåke og mørke. Han blir vel rimelig paff tenker jeg når han ser at den trygge ruta hjem er blokkert ikke bare av et beist av en tankbåt, men også av tre mindre lastebåter. Første handling burde da vært "spak fram" og tomgang videre selvfølgelig, men slik ble det jo ikke, uant av hvilken årsak.

• Create New...