Jump to content

Edit History

Safety first

Safety first

Ventus skrev 1 time siden:

 

Hvis de beste ender i denne situasjonen så er det faktisk grunn til alvorlig bekymring for de svakeste i samme portefølje (annen fregatt, ubåt, korvett...). Teknisk svikt utelukket igjen - men handlingsmønster er da utforståelig.

 

Denne logikken henger jeg ikke med på. Du antyder altså at det er grunn til å være bekymret for navigasjonssikkerheten til nærmest hele sjøforsvaret, basert på én enkelt hendelse, uten vi kjenner til noe mer enn fragmenter av årsakssammenhengene?

 

Det skjer hundrevis av kollisjoner og grunnstøtingen med kommersielle skip hvert eneste år. Hva kan vi da si om kommersielle skip?

 

Angående rotårsak: det snakkes sjelden om noen rotårsak i sjørett. Så godt som alle sjørettsavklaringer ender med en skylddeling, med en rekke medvirkende årsaker.

 

 

Safety first

Safety first

Ventus skrev 1 time siden:

 

Hvis de beste ender i denne situasjonen så er det faktisk grunn til alvorlig bekymring for de svakeste i samme portefølje (annen fregatt, ubåt, korvett...). Teknisk svikt utelukket igjen - men handlingsmønster er da utforståelig.

 

Denne logikken henger jeg ikke med på. Du antyder altså at det er grunn til å være bekymret for navigasjonssikkerheten til nærmest hele sjøforsvaret, basert på én enkelt hendelse, uten vi vet noe om årsakssammenhengene?

 

Det skjer hundrevis av kollisjoner og grunnstøtingen med kommersielle skip hvert eneste år. Hva kan vi da si om kommersielle skip?

 

Angående rotårsak: det snakkes sjelden om noen rotårsak i sjørett. Så godt som alle sjørettsavklaringer ender med en skylddeling, med en rekke medvirkende årsaker.

 

 



×
×
  • Create New...