Jump to content

Edit History

Chiefengineer

Chiefengineer

Dette er også litt "off topic" men for de som har interresse av dette kan de lese den rapporten som ble laget av norske og amerikanske myndigheter etter grunnstøtingen til cruiseskipet "Monarch of the Seas" i 1998 da man grunnstøtte på et rev etter avgang med store skader i skipet til følge. Hadde ikke skipet blittt satt på land av kapteinen hadde det antakelig synket.

 

https://www.dco.uscg.mil/Portals/9/DCO Documents/5p/CG-5PC/INV/docs/documents/monarch.pdf

 

Her kommer det ganske godt fram hvilke momenter en etterforskning av denne typen ulykkelseshendelser fokuserer på. Det er i korte trekk mange målinger av aksjonene og utøvelsen av brorutinene opp mot det regleverket som gjelder både hva gjelder ansvarshavende ombord og rederiet generelt. Også det som gikk bra mht. evakuering etc.

 

Om et år kan vi på samme måte lese rapporten som omhandler det vi diskuterer i dag. Det vil bli svært interessant.

Chiefengineer

Chiefengineer

Dette er også litt "off topic" men for de som har interresse av dette kan de lese den rapporten som ble laget av norske og amerikanske myndigheter etter grunnstøtingen til cruiseskipet "Monarch of the Seas" i 1998 da man grunnstøtte på et rev etter avgang med store skader i skipet til følge. Hadde ikke skipet blittt satt på land av kapteinen hadde det antakelig synket.

 

https://www.dco.uscg.mil/Portals/9/DCO Documents/5p/CG-5PC/INV/docs/documents/monarch.pdf

 

Her kommer det ganske godt fram hvilke momenter en etterforskning av denne typen ulykkelseshendelser fokuserer på. Det er i korte trekk mange målinger av aksjonene og utøvelsen av brorutinene opp mot det regleverket som gjelder både hva gjelder ansvarshavende ombord og rederiet generelt.

 

Om et år kan vi på samme måte lese rapporten som omhandler det vi diskuterer i dag. Det vil bli svært interessant.

Chiefengineer

Chiefengineer

Dette er også litt "off topic" men for de som har interresse av dette kan de lese den rapporten som ble laget av norske og amerikanske myndigheter etter grunnstøtingen til cruiseskipet "Monarch of the Seas" i 1998 da man grunnstøtte på et rev etter avgang med store skader i skipet til følge. Hadde ikke skipet blittt satt på land av kapteinen hadde det antakelig synket.

 

https://www.dco.uscg.mil/Portals/9/DCO Documents/5p/CG-5PC/INV/docs/documents/monarch.pdf

 

Her kommer det ganske godt fram hvilke momenter en etterforskning av denne tyen ulykkelseshendelser fokuserer på. Det er i korte trekk mange målinger av aksjonene og utøvelsen av brorutinene opp mot det regleverket som gjelder både hva gjelder ansvarshavende ombord og rederiet generelt.

 

Om et år kan vi på samme måte lese rapporten som omhandler det vi diskuterer i dag. Det vil bli svært interessant.



×
×
  • Create New...