Jump to content

Edit History

Safety first

Safety first

Stradivarius skrev for 7 timer siden:

Du begrunner dette med at det kan være mulig å feiltolke hastighet når man ser på radaren et øyeblikk. Denne begrunnelsen holder ikke vann dersom du ikke i tillegg antar at de faktisk bare så på radaren i et øyeblikk. Dersom de fulgte med på radaren hele tiden, må de nødvendigvis ha sett det de hadde foran seg hele tiden og da spiller det ingen rolle om de på et tidligere tidspunkt trodde at Sola TS lå stille. Radaren vil fortelle dem at så ikke er tilfellet!

 

Jeg diskuterer gjerne teorien jeg har lansert, men det du sier her gir liten mening.

 

Hvor har du det fra at de bare ser på radaren et øyeblikk? 

 

Jeg vet ikke hvordan du navigerer, men det er altså heller ikke vanlig å stå med hodet nede i radarskjermen kontinuerlig. Dette er virkelig å "kjøre å blinde". Vi snakker om en mellomting her.

 

Og hvor har du det fra at det ikke er mulig å feiltolket et fartøy som et fast objekt på radar? Jeg har sett mange aspirerende navigatører som har gjort akkurat dette foran øynene mine... Faren øker ved store fartøy som går sakte, ettersom "halen" noen ganger kan forsvinne litt i varierende ekkostørrelse. Dvs om de i det hele tatt brukte true motion på radaren da..  Som nevnt er også feiltolkninger på radar en av de vanligste årsaker til kollisjoner, så jeg synes det er litt merkelig å blankt avvise dette. Men igjen, sier ikke at det dette er fasiten.

Safety first

Safety first

Stradivarius skrev for 7 timer siden:

Du begrunner dette med at det kan være mulig å feiltolke hastighet når man ser på radaren et øyeblikk. Denne begrunnelsen holder ikke vann dersom du ikke i tillegg antar at de faktisk bare så på radaren i et øyeblikk. Dersom de fulgte med på radaren hele tiden, må de nødvendigvis ha sett det de hadde foran seg hele tiden og da spiller det ingen rolle om de på et tidligere tidspunkt trodde at Sola TS lå stille. Radaren vil fortelle dem at så ikke er tilfellet!

 

Jeg diskuterer gjerne teorien jeg har lansert, men det du sier her gir liten mening.

 

Hvor har du det fra at de bare ser på radaren et øyeblikk? 

 

Jeg vet ikke hvordan du navigerer, men det er altså heller ikke vanlig å stå med hodet nede i radarskjermen kontinuerlig. Dette er virkelig å "kjøre å blinde". Vi snakker om en mellomting her.

 

Og hvor har du det fra at det ikke er mulig å feiltolket et fartøy som et fast objekt på radar? Jeg har undervist mange aspirerende navigatører som har gjort akkurat dette foran øynene mine... Faren øker ved store fartøy som går sakte, ettersom "halen" noen ganger kan forsvinne litt i varierende ekkostørrelse. Dvs om de i det hele tatt brukte true motion på radaren da..  Som nevnt er også feiltolkninger på radar en av de vanligste årsaker til kollisjoner, så jeg synes det er litt merkelig å blankt avvise dette. Men igjen, sier ikke at det dette er fasiten.

Safety first

Safety first

Stradivarius skrev for 7 timer siden:

Du begrunner dette med at det kan være mulig å feiltolke hastighet når man ser på radaren et øyeblikk. Denne begrunnelsen holder ikke vann dersom du ikke i tillegg antar at de faktisk bare så på radaren i et øyeblikk. Dersom de fulgte med på radaren hele tiden, må de nødvendigvis ha sett det de hadde foran seg hele tiden og da spiller det ingen rolle om de på et tidligere tidspunkt trodde at Sola TS lå stille. Radaren vil fortelle dem at så ikke er tilfellet!

 

Hvor har du det fra at de bare ser på radaren et øyeblikk? 

 

Jeg vet ikke hvordan du navigerer, men det er altså heller ikke vanlig å stå med hodet nede i radarskjermen kontinuerlig. Dette er virkelig å "kjøre å blinde". Vi snakker om en mellomting her.

 

Og hvor har du det fra at det ikke er mulig å feiltolket et fartøy som et fast objekt på radar. Jeg har undervist mange aspirerende navigatører som har gjort akkurat dette foran øynene mine... Faren øker ved store fartøy som går sakte, ettersom "halen" noen ganger kan forsvinne litt i varierende ekkostørrelse. Dvs om de i det hele tatt brukte true motion på radaren da..  Som nevnt er også feiltolkninger på radar en av de vanligste årsaker til kollisjoner, så jeg synes det er litt merkelig å blankt avvise dette. Men igjen, sier ikke at det dette er fasiten.

Safety first

Safety first

Stradivarius skrev for 7 timer siden:

Du begrunner dette med at det kan være mulig å feiltolke hastighet når man ser på radaren et øyeblikk. Denne begrunnelsen holder ikke vann dersom du ikke i tillegg antar at de faktisk bare så på radaren i et øyeblikk. Dersom de fulgte med på radaren hele tiden, må de nødvendigvis ha sett det de hadde foran seg hele tiden og da spiller det ingen rolle om de på et tidligere tidspunkt trodde at Sola TS lå stille. Radaren vil fortelle dem at så ikke er tilfellet!

 

Hvor har du det fra at de bare ser på radaren et øyeblikk? 

 

Jeg vet ikke hvordan du navigerer, men det er altså ikke vanlig å stå med hodet nede i radarskjermen kontinuerlig. Dette er virkelig å "kjøre å blinde".

 

Og hvor har du det fra at det ikke er mulig å feiltolket et fartøy som et fast objekt på radar. Jeg har undervist mange aspirerende navigatører som har gjort akkurat dette foran øynene mine... Faren øker ved store fartøy som går sakte, ettersom "halen" noen ganger kan forsvinne litt i varierende ekkostørrelse. Dvs om de i det hele tatt brukte true motion på radaren da..  Som nevnt er også feiltolkninger på radar en av de vanligste årsaker til kollisjoner, så jeg synes det er litt merkelig å blankt avvise dette. Men igjen, sier ikke at det dette er fasiten.

Safety first

Safety first

Stradivarius skrev for 7 timer siden:

Du begrunner dette med at det kan være mulig å feiltolke hastighet når man ser på radaren et øyeblikk. Denne begrunnelsen holder ikke vann dersom du ikke i tillegg antar at de faktisk bare så på radaren i et øyeblikk. Dersom de fulgte med på radaren hele tiden, må de nødvendigvis ha sett det de hadde foran seg hele tiden og da spiller det ingen rolle om de på et tidligere tidspunkt trodde at Sola TS lå stille. Radaren vil fortelle dem at så ikke er tilfellet!

 

Hvor har du det fra at de bare ser på radaren et øyeblikk? 

 

Jeg vet ikke hvordan du navigerer, men det er altså ikke vanlig å stå med hodet nede i dataskjermen kontinuerlig. Dette er virkelig å "kjøre å blinde".

 

Og hvor har du det fra at det ikke er mulig å feiltolket et fartøy som et fast objekt på radar. Jeg har undervist mange aspirerende navigatører som har gjort akkurat dette foran øynene mine... Faren øker ved store fartøy som går sakte, ettersom "halen" noen ganger kan forsvinne litt i varierende ekkostørrelse. Dvs om de i det hele tatt brukte true motion på radaren da..  Som nevnt er også feiltolkninger på radar en av de vanligste årsaker til kollisjoner, så jeg synes det er litt merkelig å blankt avvise dette. Men igjen, sier ikke at det dette er fasiten.



×
×
  • Create New...