Jump to content

Edit History

Safety first

Safety first

Vesterskog skrev for 2 timer siden:



Det er jo forskjell på å opptre kritikkverdig og å forårsake en ulykke. Alt og alle involverte er jo en form for barriere.

 

Helt enig i at dette er snakk om mange barrierer som er brutt, og som hver for seg trolig kunne unngått ulykken. Men hvordan man skarpt skiller mellom barrierebrudd som bare er "kritikkverdige" og barrierebrudd som "forårsaker ulykken" er for meg et mysterium, enn så lenge hver av disse barrierene alene trolig kunne reddet situasjonen.

 

Det er sjelden snakk om en årsak til en ulykke. Vanligvis er det en kombinasjon av mange årsaker med ulik vekting i forhold utfallet. At fregatten trolig stikker av med hovedansvaret for dette, tror også jeg er sansynlig. Men at de skal endte opp som de eneste med et ansvar for det som har skjedd her, har jeg vanskelig for å tro på. Det forutsetter at alle andre parter har gjort alt etter boka, noe som åpenbart ikke er tilfelle.

Safety first

Safety first

Vesterskog skrev for 1 time siden:



Det er jo forskjell på å opptre kritikkverdig og å forårsake en ulykke. Alt og alle involverte er jo en form for barriere.

 

Helt enig i at dette er snakk om mange barrierer som er brutt, og som hver for seg trolig kunne unngått ulykken. Men hvordan man skarpt skiller mellom barrierebrudd som bare er "kritikkverdige" og barrierebrudd som "forårsaker ulykken" er for meg et mysterium, enn så lenge hver av disse bruddene alene trolig kunne reddet situasjonen.

 

Det er sjelden snakk om en årsak til en ulykke. Vanligvis er det en kombinasjon av mange årsaker med ulik vekting i forhold utfallet. At fregatten trolig stikker av med hovedansvaret for dette, tror også jeg er sansynlig. Men at de skal endte opp som de eneste med et ansvar for det som har skjedd her, har jeg vanskelig for å tro på. Det forutsetter at alle andre parter har gjort alt etter boka, noe som åpenbart ikke er tilfelle.

Safety first

Safety first

Vesterskog skrev 1 time siden:



Det er jo forskjell på å opptre kritikkverdig og å forårsake en ulykke. Alt og alle involverte er jo en form for barriere.

 

Helt enig i at dette er snakk om mange barrierer som er brutt, og som hver for seg trolig kunne unngått ulykken. Men hvordan man skarpt skiller mellom barrierebrudd som bare er "kritikkverdige" og barrierebrudd som "forårsaker ulykken" er for meg et mysterium.

 

Det er sjelden snakk om en årsak til en ulykke. Vanligvis er det en kombinasjon av mange årsaker med ulik vekting i forhold utfallet. At fregatten trolig stikker av med hovedansvaret for dette, tror også jeg er sansynlig. Men at de skal endte opp som de eneste med et ansvar for det som har skjedd her, har jeg vanskelig for å tro på. Det forutsetter at alle andre parter har gjort alt etter boka, noe som åpenbart ikke er tilfelle.



×
×
  • Create New...