Jump to content

Edit History

Safety first

Safety first

overter skrev for 10 timer siden:

Det at farten ikke ble redusert mener jeg er veldig spesielt, for meg betyr det at HI ikke forsto at de var iferd med rote seg opp i noe.

Det er flere her som ikke har gjort alt de kunne for å redusere farten. Basert på radarbildene ser det ut til Sola TS akselererer hele veien inn i denne kollisjonen, og lenge etter at de har gjort til kjenne at de er klar over situasjonen. Det tar riktignok litt tid å få reversert maskineriet på et slikt fartøy så man kan ikke forvente at de ville klare å redusere farten i noen betydelig grad - men å stoppe akselerasjonen er bare snakk om å strupe drivstofftilførselen ved å gå ned på "gassen". Det bør ikke ta mange sekundene - selv på et fartøy av denne størrelsen.  

Safety first

Safety first

overter skrev for 10 timer siden:

Det at farten ikke ble redusert mener jeg er veldig spesielt, for meg betyr det at HI ikke forsto at de var iferd med rote seg opp i noe.

Det er flere her som ikke har gjort alt de kunne for å redusere farten. Basert på radarbildene ser det ut til Sola TS akselerer hele veien inn i denne kollisjonen, og lenge etter at de har gjort til kjenne at de er klar over situasjonen. Det tar riktignok litt tid å få reversert maskineriet på et slikt fartøy så man kan ikke forvente at de ville klare å redusere farten i noen betydelig grad - men å stoppe akselerasjonen er bare snakk om å strupe drivstofftilførselen ved å gå ned på "gassen". Det bør ikke ta mange sekundene - selv på et fartøy av denne størrelsen.  

• Create New...