Jump to content

Edit History

REM

REM

46 minutes ago, tobixen said:

 

Jeg trodde det normale var at hver part bærer sine egne skader.  Det er hinsides all fornuft dersom tankrederiet (eller forsikringsselskapet til rederiet) skulle måtte betale noe som helst av regningen for berging og erstatning av fregatten, det kan jeg ikke få meg til å tro.  At  verftsregningen for utbedring av anker og ankervorte blir dekket av tankrederiet (eller forsikringsselskapet) ville imidlertid ikke overraske meg mye.

Slik er det vel fortsatt. Hver part dekker egne skader. Imidlertid, den norske stat kan vel i dette tenkte tilfelle søke regress overfor tankrederiet for dekning av deres 20%. Det ville jeg synes var både rett og rimelig.

Staten vil vel isåfall få et motkrav fra tankrederiet på 80% av nytt anker. Det er vel ikke så vanskelig å se at dette uansett vil være en god deal for staten.

REM

REM

45 minutes ago, tobixen said:

 

Jeg trodde det normale var at hver part bærer sine egne skader.  Det er hinsides all fornuft dersom tankrederiet (eller forsikringsselskapet til rederiet) skulle måtte betale noe som helst av regningen for berging og erstatning av fregatten, det kan jeg ikke få meg til å tro.  At  verftsregningen for utbedring av anker og ankervorte blir dekket av tankrederiet (eller forsikringsselskapet) ville imidlertid ikke overraske meg mye.

Slik er det vel fortsatt. Hver part dekker egne skader. Imidlertid, den norske stat kan vel i dette tenkte tilfelle søke regress overfor tankrederiet for dekning av deres 20%. Det ville jeg synes var både rett og rimelig.

Staten vil vel isåfall få et motkrav fra tankrederiet på 80% av nytt anker. Det er vel ikke så vanskelig å se at dette vil være en god deal for staten.

REM

REM

41 minutes ago, tobixen said:

 

Jeg trodde det normale var at hver part bærer sine egne skader.  Det er hinsides all fornuft dersom tankrederiet (eller forsikringsselskapet til rederiet) skulle måtte betale noe som helst av regningen for berging og erstatning av fregatten, det kan jeg ikke få meg til å tro.  At  verftsregningen for utbedring av anker og ankervorte blir dekket av tankrederiet (eller forsikringsselskapet) ville imidlertid ikke overraske meg mye.

Slik er det vel fortsatt. Hver part dekker egne skader. Imidlertid, den norske stat kan vel i dette tenkte tilfelle søke regress overfor tankrederiet for dekning av deres 20%. Det ville jeg synes var både rett og rimelig.

Staten vil vel isåfall få et motkrav fra tankrederiet på 80% av nytt anker. Dette tror jeg totalt sett vil være en god deal for staten.

REM

REM

23 minutes ago, tobixen said:

 

Jeg trodde det normale var at hver part bærer sine egne skader.  Det er hinsides all fornuft dersom tankrederiet (eller forsikringsselskapet til rederiet) skulle måtte betale noe som helst av regningen for berging og erstatning av fregatten, det kan jeg ikke få meg til å tro.  At  verftsregningen for utbedring av anker og ankervorte blir dekket av tankrederiet (eller forsikringsselskapet) ville imidlertid ikke overraske meg mye.

Slik er det vel fortsatt. Hver part dekker egne skader. Imidlertid, den norske stat kan vel i dette tenkte tilfelle søke regress overfor tankrederiet for dekning av deres 20%. Det ville jeg synes var både rett og rimelig.



×
×
  • Create New...