Jump to content

Edit History

Safety first

Safety first

  tobixen skrev On 3.12.2018 at 18.33:
  ivar skrev On 3.12.2018 at 17.32:
Vis hele sitatet  

 

 

 

  Sitat

Flere kilder i sjøassuransenæringen - altså de som forsikrer skip - opplyser TV 2 at skyldfordelingen så godt som aldri blir lavere enn 80 - 20. Det betyr at en dersom man er involvert i en ulykke til sjøs sitter man nesten alltid igjen med minst 20 prosent av ansvaret. Og selv 20 prosent vil utgjøre enorme summer i denne saken.

Vis hele sitatet  

 

 

Jeg trodde det normale var at hver part bærer sine egne skader.  Det er hinsides all fornuft dersom tankrederiet (eller forsikringsselskapet til rederiet) skulle måtte betale noe som helst av regningen for berging og erstatning av fregatten, det kan jeg ikke få meg til å tro.  At  verftsregningen for utbedring av anker og ankervorte blir dekket av tankrederiet (eller forsikringsselskapet) ville imidlertid ikke overraske meg mye

Vis hele sitatet  

 

Jeg har forsøkt å si dette på forumet her inne omtrent siden ulykken skjedde. Men flere "eksperter" her har avvist dette blank flere ganger. Kanskje en av disse bør ta en telefon til disse kildene og gi de en innføring i hvordan sjørett fungerer på baatplassen?

 

(Dette er ikke ment til deg tobixen - jeg husker ikke hva du har sagt om dette tidligere)

Safety first

Safety first

  tobixen skrev On 3.12.2018 at 18.33:
  ivar skrev On 3.12.2018 at 17.32:
Vis hele sitatet  

 

 

 

  Sitat

Flere kilder i sjøassuransenæringen - altså de som forsikrer skip - opplyser TV 2 at skyldfordelingen så godt som aldri blir lavere enn 80 - 20. Det betyr at en dersom man er involvert i en ulykke til sjøs sitter man nesten alltid igjen med minst 20 prosent av ansvaret. Og selv 20 prosent vil utgjøre enorme summer i denne saken.

Vis hele sitatet  

 

 

Jeg trodde det normale var at hver part bærer sine egne skader.  Det er hinsides all fornuft dersom tankrederiet (eller forsikringsselskapet til rederiet) skulle måtte betale noe som helst av regningen for berging og erstatning av fregatten, det kan jeg ikke få meg til å tro.  At  verftsregningen for utbedring av anker og ankervorte blir dekket av tankrederiet (eller forsikringsselskapet) ville imidlertid ikke overraske meg mye

Vis hele sitatet  

 

Jeg har forsøkt å si dette på forumet her inne omtrent siden ulykken skjedde. Men flere "eksperter" her har avvist dette blank flere ganger. Kanskje en av disse bør ta en telefon til disse kildene og gi de en innføring i sjørett?

 

(Dette er ikke ment til deg tobixen - jeg husker ikke hva du har sagt om dette tidligere)



×
×
  • Create New...