Jump to content

Edit History

Chiefengineer

Chiefengineer

 

ravddo skrev 57 minutter siden:

Det jeg vet er at hendelsen har medført sikkerhetstyringsmeldinger i Sjøforsvaret samt ordrer til fartøyenes sjefer. De fikk jeg fort vite da jeg kom på jobb 24. november. Men etter å ha lest mange innlegg her på siden spiller det lite rolle da vi jo stort sett er idioter alle sammen som ikke bryr oss om lover å regler.

 

Ja synes du virkelig det er rart at man er skeptiske til rutinene i Sjøforsvaret når det er kjent at man ikke så et tankskip på 250 meter som vises krystallklart på radarbildene fra hendelsen (som et skip og ikke land) og dessuten var klart identifiserbart på AIS, uavhengig av om man brukte radar eller ikke?

 

Og i tillegg går ut med at man har ingen planer om å endre praksis eller rutiner ombord som følge av hendelsen, noe som vel er den virkelige prikken over i'en i saken?

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e1ryo4/etter-milliardhavariet-marinen-gjoer-ingen-endringer

 

Minner om hva som hendte da boreriggen Eirik Raude slapp ut 1500 liter hydraulikkolje i Barentshavet i 2005. Inger verdier tapt, ingen personer skadd.  Full stans i alle operasjoner inntil alle forhold var avdekket og gransket. Statsministeren gikk til og med ut med at han så "svært alvorlig" på saken på nyhetene.

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OR6qb/borestopp-for-eirik-raude

 

Da er det vel kanskje ikke rart at folk undres på hvordan man styrer sikkerheten i Sjøforsvaret etter å ha destruert en fregatt til 4 milliarder kroner gjennom menneskelig svikt.

Chiefengineer

Chiefengineer

 

ravddo skrev 57 minutter siden:

Det jeg vet er at hendelsen har medført sikkerhetstyringsmeldinger i Sjøforsvaret samt ordrer til fartøyenes sjefer. De fikk jeg fort vite da jeg kom på jobb 24. november. Men etter å ha lest mange innlegg her på siden spiller det lite rolle da vi jo stort sett er idioter alle sammen som ikke bryr oss om lover å regler.

 

Ja synes du virkelig det er rart at man er skeptiske til rutinene i Sjøforsvaret når det er kjent at man ikke så et tankskip på 250 meter som vises krystallklart på radarbildene fra hendelsen (som et skip og ikke land) og dessuten var klart identifiserbart på AIS, uavhengig av om man brukte radar eller ikke?

 

Og i tillegg går ut med at man har ingen planer om å endre praksis eller rutiner ombord som følge av hendelsen, noe som vel er den virkelige prikken over i'en i saken?

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e1ryo4/etter-milliardhavariet-marinen-gjoer-ingen-endringer

 

Minner om hva som hendte da boreriggen Eirik Raude slapp ut 1500 liter hydraulikkolje i Barentshavet i 2005. Inger verdier tapt, ingen personer skadd.  Full stans i alle operasjoner inntil alle forhold var avdekket og gransket. Statsministeren gikk til og med ut med at han så "svært alvorlig" på saken på nyhetene.

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OR6qb/borestopp-for-eirik-raude

 

Da er det vel kanskje ikke rart at folk undres på hvordan man styrer sikkerheten i Sjøforsvaret.

Chiefengineer

Chiefengineer

 

ravddo skrev 56 minutter siden:

Det jeg vet er at hendelsen har medført sikkerhetstyringsmeldinger i Sjøforsvaret samt ordrer til fartøyenes sjefer. De fikk jeg fort vite da jeg kom på jobb 24. november. Men etter å ha lest mange innlegg her på siden spiller det lite rolle da vi jo stort sett er idioter alle sammen som ikke bryr oss om lover å regler.

 

Ja synes du virkelig det er rart at man er skeptiske til rutinene i Sjøforsvaret når det er kjent at man ikke så et tankskip på 250 meter som vises krystallklart på radarbildene fra hendelsen (som et skip og ikke land) og dessuten var klart identifiserbart på AIS, uavhengig av om man brukte radar eller ikke?

 

Og i tillegg går ut med at man har ingen planer om å endre praksis eller rutiner ombord som følge av hendelsen, noe som vel er den virkelige prikken over i'en i saken?

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e1ryo4/etter-milliardhavariet-marinen-gjoer-ingen-endringer

 

Minner om hva som hendte da boreriggen Eirik Raude slapp ut 1500 liter hydraulikkolje i Barentshavet i 2005. Inger verdier tapt, ingen personer skadd.  Full stans i alle operasjoner inntil alle forhold var avdekket og gransket. Statsministeren gikk til og med ut med at han så "svært alvorlig" på saken på nyhetene.

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OR6qb/borestopp-for-eirik-raude

 

Da er det ikke rart at folk undres på hvordan man styrer sikkerheten i Sjøforsvaret.

Chiefengineer

Chiefengineer

ravddo skrev 46 minutter siden:

Det jeg vet er at hendelsen har medført sikkerhetstyringsmeldinger i Sjøforsvaret samt ordrer til fartøyenes sjefer. De fikk jeg fort vite da jeg kom på jobb 24. november. Men etter å ha lest mange innlegg her på siden spiller det lite rolle da vi jo stort sett er idioter alle sammen som ikke bryr oss om lover å regler.

 

Ja synes du virkelig det er rart at man er skeptiske til rutinene i Sjøforsvaret når det er kjent at man ikke så et tankskip på 250 meter som vises krystallklart på radarbildene fra hendelsen (som et skip og ikke land) og dessuten var klart identifiserbart på AIS, uavhengig av om man brukte radar eller ikke?

 

Og i tillegg går ut med at man har ingen planer om å endre praksis eller rutiner ombord som følge av hendelsen, noe som vel er den virkelige prikken over i'en i saken?

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e1ryo4/etter-milliardhavariet-marinen-gjoer-ingen-endringer

 

Minner om hva som hendte da boreriggen Eirik Raude slapp ut 1500 liter hydraulikkolje i Barentshavet i 2005. Inger verdier tapt, ingen personer skadd.  Full stans i alle operasjoner inntil alle forhold var avdekket og gransket. Statsministeren gikk til og med ut med at han så "svært alvorlig" på saken på nyhetene.

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OR6qb/borestopp-for-eirik-raude 

 

Da er det ikke rart at folk undres på hvordan man styrer sikkerheten i Sjøforsvaret.



×
×
  • Create New...