Jump to content

Edit History

Safety first

Safety first

REM skrev 59 minutter siden:

Stussa også over den, etter mitt syn, overraskende påstanden. Men, la gå. De fleste her inne synes å være overbevist om at Fregatten er eneansvarlig for missæren, og må bære all skyld. Noen få (meg selv inkludert) mener at også andre involverte (tankeren og VTS i første omgang) må ta sin del av ansvaret. Krysseren har allerede fått notert seg for så mange brudd på Sjøveisreglene at et fra eller til i praksis vel får lite å bety for skylddelingen. Noterer meg alikevell at journalistenher støtter mindretallet her innes syn, om at også tankeren og VTS må ta sin del av skylda

 

Etter å ha tenkt litt mer på dette, synes jeg det er litt skremmende at en tidligere underdirektør i sjøfartsdirektoratet demonstrerer såpass klare mangler i  sin forståelse av sjøveisreglene. Spesielt dette med å ta inn regel 10 i denne situasjonen - er en helt åpenbar feil. Det også å konkluderer basert på regel 9, uten å problematisere anvendelse er merkelig. Dette reduserer troverdigheten til resten av innlegget, selv om det er gode poenger her. Uheldigvis, ser jeg allerede i kommentarfeltet på NRK, at dette gir vann på mølla til de mange konspirasjonteoretikerne der ute. 

Safety first

Safety first

REM skrev 58 minutter siden:

Stussa også over den, etter mitt syn, overraskende påstanden. Men, la gå. De fleste her inne synes å være overbevist om at Fregatten er eneansvarlig for missæren, og må bære all skyld. Noen få (meg selv inkludert) mener at også andre involverte (tankeren og VTS i første omgang) må ta sin del av ansvaret. Krysseren har allerede fått notert seg for så mange brudd på Sjøveisreglene at et fra eller til i praksis vel får lite å bety for skylddelingen. Noterer meg alikevell at journalistenher støtter mindretallet her innes syn, om at også tankeren og VTS må ta sin del av skylda

 

Etter å ha tenkt litt mer på dette, synes jeg det er litt skremmende at en tidligere underdirektør i sjøfartsdirektoratet demonstrerer såpass klare mangler i  sin forståelse av sjøveisreglene. Spesielt dette med å ta inn regel 10 i denne situasjonen - er en helt åpenbar feil. Det også å nevne regel 9, uten å problematisere anvendelse er merkelig. Dette reduserer troverdigheten til resten av innlegget, selv om det er gode poenger her. Uheldigvis, ser jeg allerede i kommentarfeltet på NRK, at dette gir vann på mølla til de mange konspirasjonteoretikerne der ute. 

Safety first

Safety first

REM skrev 52 minutter siden:

Stussa også over den, etter mitt syn, overraskende påstanden. Men, la gå. De fleste her inne synes å være overbevist om at Fregatten er eneansvarlig for missæren, og må bære all skyld. Noen få (meg selv inkludert) mener at også andre involverte (tankeren og VTS i første omgang) må ta sin del av ansvaret. Krysseren har allerede fått notert seg for så mange brudd på Sjøveisreglene at et fra eller til i praksis vel får lite å bety for skylddelingen. Noterer meg alikevell at journalistenher støtter mindretallet her innes syn, om at også tankeren og VTS må ta sin del av skylda

 

Etter å ha tenkt litt mer på dette, synes jeg det er litt skremmende at en tidligere underdirektør i sjøfartsdirektoratet demonstrerer såpass klare mangler i  sin forståelse av sjøveisreglene. Spesielt dette med å ta inn regel 10 i denne situasjonen - er en helt åpenbar feil. Det også å nevne regel 9, uten å problematisere anvendelse er merkelig. Uheldigvis, ser jeg allerede i kommentarfeltet på NRK, at dette gir vann på mølla til de mange konspirasjonteoretikerne der ute. 



×
×
  • Create New...