Jump to content

Edit History

Ventus

Ventus

Det er mye surr rundt det med klasse.  Uansett status skal skipet være i henhold til funksjons- og ytelseskrav; noe standarddesign etter faste regler da skal sørge for.

 

Her har det uansett hva man har prøvd å oppnå feilet...

 

@Sjøholken; antar du kan skisse noe bedre enn VG? Eller er det de facto så enkelt og så banalt som rør som passerer gjennom et rom - som da i prinsippet kobler rom A og C som tidligere skissert?

 

https://sysla.no/maritim/norsk-selskap-godkjente-knm-helge-ingstad-ulykken/

 

 

... De norske fregattene ble nemlig ikke bygget til klasse av det spanske verftet Navantia. ...

 

... Da alle var overtatt av Sjøforsvaret ble det bestemt at de likevel skulle klasses i henhold til sivile krav. ...

 

... Jobben med å klasse fregattene ble satt ut til DNV GL, som er blant verdens tre største på skipsklassifisering, verifikasjon og rådgivning til både maritim, petroleum og energisektoren. ...

 

 

...

Sjødyktighetsdokumentet er forøvrig nylig erstattet av et militært fartssertifikat som utstedes av Forsvarsmateriell, opplyser hun.

– Har Forsvaret noen krav utover kravene som stilles av klasseselskapene?

– Ja, det finnes noen krav ut over dette, blant annet innen havari og redning. Forsvarsmateriell har bedre oversikt over disse kravene, skriver Frisch.

....

Ventus

Ventus

Det er mye surr rundt det med klasse.  Uansett status skal skipet være i henhold til funksjons- og ytelseskrav; noe standarddesign etter faste regler da skal sørge for.

 

Her har det uansett hva man har prøvd å oppnå feilet...



×
×
  • Create New...