Jump to content

Edit History

Ventus

Ventus

11 hours ago, fjordgrynt said:

Det som er interresant er navigasjonen i forkant av havariet - om det  var lekkasje mellom skottene osv, - det er en banal reklamasjonssak overfor verftet - det som er spennende er årsaken til kollisjonen, ikke det at fregatten gikk ned.

 

Nå var det poenget også - det har sviktet så gjennomgående tilsynelatende at designfeilen bare var å strø salt i banesåret.

 

Dog er det i seg selv graverende - man må anta at man har dimensjonert for en viss andel seksjoner oversvømt og kritisk oppdrift/stabilitet.

Hvis man har "åpne rør" mellom rom antatt oversvømt og til de som må bestå tørre... og at scenarioet som fyller røret er realistisk å dimensjonere mot - som jo nødreparasjonene tyder på... Så virker det dessverre som annet enn akseptert risiko og et "utenkelig" forløp.

 

Ventus

Ventus

11 hours ago, fjordgrynt said:

Det som er interresant er navigasjonen i forkant av havariet - om det  var lekkasje mellom skottene osv, - det er en banal reklamasjonssak overfor verftet - det som er spennende er årsaken til kollisjonen, ikke det at fregatten gikk ned.

 

Nå var det poenget også - det har sviktet så gjennomgående tilsynelatende at designfeilen bare var å strø salt i banesåret.

 

Dog er det i seg selv graverende - man må anta at man har dimensjonert for en viss andel seksjoner oversvømt og kritisk oppdrift/stabilitet.

Hvis man har rør mellom rom antatt oversvømt og til de som må bestå tørre....

 



×
×
  • Create New...