Jump to content

Edit History

Ventus

Ventus

1 hour ago, REM said:

Misstenkt for brudd på Sjøveisreglene, Losen på TS Sola 

Misstenkt for tjenestforsømmelse, ansatt på Trafikksentralen

Misstenkt, Vaktsjefen på Helge Ingstad 

Flere her inne, meg selv inklude, har fått så hatten passer da vi har antydet at det kan være fler en Helge Ingstad å bebreide for ulyken. Spesiellt gikk det varmt da vi pekte på tankskipets plassering i leia som en av flere mulige årsaker til ulykken. Interresant nå å se at også andre deler dette syn. 

Det at man har ment at HI er "klart" ansvarlig vs. den generelle "hvis-noe-har-skjedd-er-ALLE-ansvarlige" er vel grunnen til siste avsnitt - fra min side i hvertfall.

At vaktsjef HI (evt. "Kaptein") og tilsvarende på TS Sola IKKE (edit) var først på lista skurrer voldsomt allerede der. At HI er "99%" ansvarlig gitt sine kapasiteter og roller (vs. "1%" hos de andre) er et viktig moment - når man påberoper seg "militær spesialbehandling" (ref. AIS) så har du langt utover normalt ansvar for å hindre at dette kan skje.

Ventus

Ventus

33 minutes ago, REM said:

Misstenkt for brudd på Sjøveisreglene, Losen på TS Sola 

Misstenkt for tjenestforsømmelse, ansatt på Trafikksentralen

Misstenkt, Vaktsjefen på Helge Ingstad 

Flere her inne, meg selv inklude, har fått så hatten passer da vi har antydet at det kan være fler en Helge Ingstad å bebreide for ulyken. Spesiellt gikk det varmt da vi pekte på tankskipets plassering i leia som en av flere mulige årsaker til ulykken. Interresant nå å se at også andre deler dette syn. 

Det at man har ment at HI er "klart" ansvarlig vs. den generelle "hvis-noe-har-skjedd-er-ALLE-ansvarlige" er vel grunnen til siste avsnitt - fra min side i hvertfall.

At vaktsjef HI (evt. "Kaptein") og tilsvarende på TS Sola var først på lista skurrer voldsomt allerede der. At HI er "99%" ansvarlig gitt sine kapasiteter og roller (vs. "1%" hos de andre) er et viktig moment - når man påberoper seg "militær spesialbehandling" (ref. AIS) så har du langt utover normalt ansvar for å hindre at dette kan skje.

• Create New...