Jump to content

Edit History

Stradivarius

Stradivarius

Mouche skrev for 2 timer siden:

Nå vet ikke jeg om du noen gang har vært involvert i  f.eks en bilkollisjon, men der fyller man vel ut papirer, beskriver/tegner opp situasjonen og så er det opp til forsikringsselskapene å sortere ut evnetuell skyld og man skal faktisk IKKE si noe selv mht skyldspørsmålet.

Her var det snakk om å indirekte innrømme skyld ved å erkjenne at man ikke kan kjøre rundt i mørke i 17 knop uten å følge nøye med på hva man har i farvannet foran seg og uten å reagere på gjentatte advarsler over radioen om å endre kurs. Det er ikke snakk om noen eksplisitt innrømmelse av skyld, men spørsmålet om hva KNM har tenkt å gjøre for å hindre at noe lignende skjer igjen vil altså lett kunne føre med seg en indirekte innrømmelse av skyld, det er jeg enig med Ida Marie III i.

Stradivarius

Stradivarius

Mouche skrev for 1 time siden:

Nå vet ikke jeg om du noen gang har vært involvert i  f.eks en bilkollisjon, men der fyller man vel ut papirer, beskriver/tegner opp situasjonen og så er det opp til forsikringsselskapene å sortere ut evnetuell skyld og man skal faktisk IKKE si noe selv mht skyldspørsmålet.

Her var det snakk om å indirekte innrømme skyld ved å erkjenne at man ikke kan kjører rundt i mørke i 17 knop uten å følge nøye med på hva man har i farvannet foran seg og uten å reagere på gjentatte advarsler over radioen om å endre kurs. Det er ikke snakk om noen eksplisitt innrømmelse av skyld, men spørsmålet om hva KNM har tenkt å gjøre for å hindre at noe lignende skjer igjen vil altså lett kunne føre med seg en indirekte innrømmelse av skyld, det er jeg enig med Ida Marie III i.

• Create New...