Jump to content

Edit History

REM

REM

2 hours ago, Ventus said:

Spørsmålet er når Sola TS kunne oppfattet og agert annerledes.

HI er uten AIS-sending, dog lanterner tent. De lytter på  samband, men rapporterer ikke (mulig) konfliktsituasjon idet Sola TS (som ikke kan vite at de kommer) går ut. 

Jeg nevnte over at Trafikksentralen må ha sovet i timen. Hvorfor fikk f.eks. ikke tankeren og HI en briefing om hvem de kunne forvente å møte  i det aktuelle området?

Lytter man på VHF i Oslofjorden hører men stadig at Horten Kontroll briefer båter på vei inn/ut av fjorden. De oppgir navn og hastighet på møtende båter, og hvor de kan forvente å møte de. Er det båter med tre røde landterner blir dette opplyst, og den møtende båten blir bedt om å holde av veie, eventuelt holde godt øst/vest eller gå en angitt seilingsled.  Unnskyld meg, men vakta på trafikksentralen her virket som han nylig hadde ramlet ned fra månen.

REM

REM

1 hour ago, Ventus said:

Spørsmålet er når Sola TS kunne oppfattet og agert annerledes.

HI er uten AIS-sending, dog lanterner tent. De lytter på  samband, men rapporterer ikke (mulig) konfliktsituasjon idet Sola TS (som ikke kan vite at de kommer) går ut. 

Jeg nevnte over at Trafikksentralen må ha sovet i timen. Hvorfor fikk f.eks. ikke tankeren og HI en briefing om hvem de kunne forvente å møte  i det aktuelle området?

Lytter man på VHF i Oslofjorden hører men stadig at Horten Kontroll briefer båter på vei inn/ut av fjorden. De oppgir navn og hastighet på møtende båter, og hvor de kan forvente å møte de. Er det båter med tre røde landterner blir dette opplyst, og den møtende båten blir bedt om å holde av veie, eventuelt holde godt øst/vest eller gå en angitt seilingsled.  Vakta på trafikksentralen her virket som han nylig hadde ramlet ned fra månen.

• Create New...