Jump to content

Edit History

hegra

hegra

Roger jo skrev for 2 timer siden:

Det må være lenge siden TS / Los hadde VHF Kurs.

Skyld og uskyld...   

De bør ihvertfall ha en   ripe i lakken.

Hadde TS  og Los  sagt    ""Helge  Ingstad sving   du treffer en  tankbåt på utgående  om 60  sekunder""  så hadde de kanskje reagert .

Helt enig, men jeg har en følelse av at både losen og TS var sikre på at HI hadde sett tankskipet. Står det noe i rapporten hvilken oppfatning los og TS hadde ? Hadde losen og TS vært klar over at HI forvekslet tankeren med terminalen tror jeg de hadde vært klarere i ordbruken på radioen. Men klart, uansett dårlig radiobruk av alle parter.                                                         Tenker litt på dekkbelysningen også. Hadde HI sett tankeren om lyset var av? Ikke lett og se lanterner når det er full bakgrunnsbelysning fra terminalen. I mitt ringe hode hadde jeg kanskje tenkt at jeg slår på dekksbelysning også , da må de vel se meg enten det er lovlig eller ikke. Har ikke lest rapporten så vet ikke om det står noe der.

hegra

hegra

Roger jo skrev for 2 timer siden:

Det må være lenge siden TS / Los hadde VHF Kurs.

Skyld og uskyld...   

De bør ihvertfall ha en   ripe i lakken.

Hadde TS  og Los  sagt    ""Helge  Ingstad sving   du treffer en  tankbåt på utgående  om 60  sekunder""  så hadde de kanskje reagert .

Helt enig, men jeg har en følelse av at både losen og TS var sikre på at HI hadde sett tankskipet. Står det noe i rapporten hvilken oppfatning de hadde ? Hadde losen og TS vært klar over at HI forvekslet tankeren med terminalen tror jeg de hadde vært klarere i ordbruken på radioen. Men klart, uansett dårlig radiobruk av alle parter.                                                         Tenker litt på dekkbelysningen også. Hadde HI sett tankeren om lyset var av? Ikke lett og se lanterner når det er full bakgrunnsbelysning fra terminalen. I mitt ringe hode hadde jeg kanskje tenkt at jeg slår på dekksbelysning også , da må de vel se meg enten det er lovlig eller ikke. Har ikke lest rapporten så vet ikke om det står noe der.

• Create New...