Jump to content

Edit History

nie

nie

Chiefengineer skrev 36 minutter siden:

Om skipssjefen på HI går fri for straff i dette tilfellet så må konklusjonen være at en kaptein som frykter en vanskelig situasjon eller utfordringer kan oppstå underveis gjerne kan gå å legge seg god tid i forveien uten å sette noen ekstra tiltak iverk.?

 

Da er han altså å regne som ansvarsfri.?

 

Nei, skipssjefen har vel muligens et problem i form av at han har satt en vaktsjef, med altfor lite erfaring, som ansvarlig for navigasjon og utstrakt opplæringsvirksomhet på skipets bro. Så har han gått og lagt seg. 

Kommisjonen peker jo nokså tydelig på at Vaktsjefen ikke hadde nok erfaring til å være ansvarlig denne type opplæring av ny vaktsjef.

nie

nie

Chiefengineer skrev 14 minutter siden:

Om skipssjefen på HI går fri for straff i dette tilfellet så må konklusjonen være at en kaptein som frykter en vanskelig situasjon eller utfordringer kan oppstå underveis gjerne kan gå å legge seg god tid i forveien uten å sette noen ekstra tiltak iverk.?

 

Da er han altså å regne som ansvarsfri.?

 

Nei, skipssjefen har vel et problem i form av at han har satt en vaktsjef, med altfor lite erfaring, som ansvarlig for navigasjon og utstrakt opplæringsvirksomhet på skipets bro. Så har han gått og lagt seg. 

Kommisjonen peker jo nokså tydelig på at Vaktsjefen ikke hadde nok erfaring til å være ansvarlig denne type opplæring av ny vaktsjef.

nie

nie

Chiefengineer skrev 9 minutter siden:

Om skipssjefen på HI går fri for straff i dette tilfellet så må konklusjonen være at en kaptein som frykter en vanskelig situasjon eller utfordringer kan oppstå underveis gjerne kan gå å legge seg god tid i forveien uten å sette noen ekstra tiltak iverk.?

 

Da er han altså å regne som ansvarsfri.?

 

Nei, skipssjefen har vel et problem i form av at han har satt en vaktsjef, med altfor lite erfaring, som ansvarlig for navigasjon og utstrakt opplæringsvirksomhet på skipets bro. Så har han gått og lagt seg. 



×
×
  • Create New...