Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

10 hours ago, Ventus said:

Interessant nok; hvor langt kan KNM klare å ta det i øvelsen selvskading; er ikke dette skip som skal fungere i aktiv strid?

Jeg husker en irrettesettelse jeg fikk fra en offiser en gang jeg tillot meg å komme med kritiske kommentarer ... "dette fungerte i forrige krig, da fungerer det sikkert i neste også".  Konklusjonen min etter avtjent verneplikt ble noe slikt som dette: Militæret er et hull hvor man putter penger inn, uten å få noe av verdi tilbake.

En annen konspirasjonsteori jeg ruger på ... USA har vel omtrent kontinuerlig vært involvert i militære konflikter etter forrige verdenskrig.  Hypotesen min er at USA bevisst velger å være konfliktorienterte for å kunne vedlikeholde et operativt fungerende militærvesen.

tobixen

tobixen

10 hours ago, Ventus said:

Interessant nok; hvor langt kan KNM klare å ta det i øvelsen selvskading; er ikke dette skip som skal fungere i aktiv strid?

Jeg husker en irrettesettelse jeg fikk fra en offiser en gang jeg tillot meg å komme med kritiske kommentarer ... "dette fungerte i forrige krig, da fungerer det sikkert i neste også".  Konklusjonen min etter avtjent verneplikt ble noe slikt som dette: Militæret er et hull hvor man putter penger inn, uten å få noe av verdi tilbake.

En annen konspirasjonsteori jeg ruger på er at USA bevisst velger å være konfliktorienterte for å kunne vedlikeholde et operativt fungerende militærvesen.

• Create New...