Jump to content

Edit History

Snemann

Snemann

Sjøholken skrev 20 minutter siden:

Jepp, vaktsjef er sjefens stedfortreder. Sjefen kan ikke være på bro til en hver tid.

AIS var på (men kun for mottak og ikke utsendelse) og Radar var på, men ikke i utstrakt bruk.

Den Podcasten til NRK anbefaler jeg på det sterkeste, meget god!

Videre gremmes jeg litt over at vaktsjef står helt alene tiltalt....

Skipssjefen er ikke fritatt ansvar selv om han har stedfortreder... 

Vaktsjef burde hatt følge av skipssjefen, Sjef treningssenter, Sjef feegattvåpenet, Sjef marinen for ikke å nevne alle i Forsvarsmateriell som har sviktet.

Dessverre får jeg ikke lengre noen god følelse av å se på uniformen jeg selv har bært i noen tiår.....

Hva slags ansvar mener du disse bør ta da? Bortsett fra at vaktsjefen trolig var inkompetent og ikke burde vært betrodd en slik stilling. Er alle disse ansvarlig for dette? Er det skipssjefen som ansetter, evt avsetter alle i mannskapet? Hva mener du skipssjefen skulle gjort annerledes?

Snemann

Snemann

Sjøholken skrev 17 minutter siden:

Jepp, vaktsjef er sjefens stedfortreder. Sjefen kan ikke være på bro til en hver tid.

AIS var på (men kun for mottak og ikke utsendelse) og Radar var på, men ikke i utstrakt bruk.

Den Podcasten til NRK anbefaler jeg på det sterkeste, meget god!

Videre gremmes jeg litt over at vaktsjef står helt alene tiltalt....

Skipssjefen er ikke fritatt ansvar selv om han har stedfortreder... 

Vaktsjef burde hatt følge av skipssjefen, Sjef treningssenter, Sjef feegattvåpenet, Sjef marinen for ikke å nevne alle i Forsvarsmateriell som har sviktet.

Dessverre får jeg ikke lengre noen god følelse av å se på uniformen jeg selv har bært i noen tiår.....

Hva slags ansvar mener du disse bør ta da? Bortsett fra at vaktsjefen trolig var inkompetent og ikke burde vært betrodd en slik stilling.

• Create New...