Jump to content

Edit History

infernalelf

infernalelf

Dette var også en av konklusjonene til Havari kommisjonen hadde X antall vanntette dører blitt lukket ville ikke skipet sunket.  Mye av det som skjedde etter kollisjonen er også meget kritikk verdig og istedenfor og hyre i ett verdensledende Nederlandsks berging selskap som kunne hvert ombord innen timer og sikret skipet.

Så ble ett bitte lite selskap fra Bergen hyret inn til å gjøre forsøk på berging til å begynne med de hadde heller ikke noe særlig erfaring med berging i det hele tatt. Denne gjengen Hjorteseth shipping https://mhshipping.no/  
BOA kom ikke inn i bildet før hele skipet allerede var skrapmetall. Forsvaret valgte og ikke Bruke Feks Smith Salvage fra Nederland da dette ble for dyrt rett etter Helge Ingstad hadde kollidert.

 

Jeg var selv i Marinen 2007-2009 i en Maskin besetning og det er flere måter Helge Ingstad kunne blitt sikret på og holdt seg flytende uten Enorm risiko for Menneskeliv.

infernalelf

infernalelf

Dette var også en av konklusjonene til Havari kommisjonen hadde X antall vanntette dører blitt lukket ville ikke skipet sunket.  Mye av det som skjedde etter kollisjonen er også meget kritikk verdig og istedenfor og hyre i ett verdensledende Nederlandsks berging selskap som kunne hvert ombord innen timer og sikret skipet.

Så ble ett bitte lite selskap fra Bergen hyret inn til å gjøre forsøk på berging til å begynne med de hadde heller ikke noe særlig erfaring med berging i det hele tatt. Denne gjengen Hjorteseth shipping https://mhshipping.no/  
BOA kom ikke inn i bildet før hele skipet allerede var skrapmetall. De valgte og ikke Bruke Feks Smith Salvage fra Nederland da dette ble for dyrt.

 

Jeg var selv i Marinen 2007-2009 i en Maskin besetning og det er flere måter Helge Ingstad kunne blitt sikret på og holdt seg flytende uten Enorm risiko for Menneskeliv.



×
×
  • Create New...